Keba - Tug Towing CZ

Tug Towing CZ

…i modely remorkérů pracují

Prohlížet příspěvky od Keba

Hlavní stožár s imitacemi světelVlek Morfeus byl slavnostně spuštěn na vodu v roce 2017 při Zimní regatě v Mostě v tzv. „White version“ a od té doby nechyběl na žádné regatě. To se začalo projevovat na jeho technickém stavu. Po skončení Cabova memoriálu 2019 bylo jasné, že bude potřeba na vleku provést spoustu oprav, kterých se ujala domácí loděnice Monako. Začátkem prázdnin byl Morfeus vtažen do suchého doku a podroben komplexní technické prohlídce. Jak se ukázalo jeho stav byl horší než se zpočátku zdálo.  celý článek…

propozicePodmínky účasti
Regaty v tug towingu se může účastnit každý, kdo má model remorkéru, který vyhoví pravidlům pro tug towing. Výsledky regaty jsou započítávány do Tug Towing Cup 2019. V případě, že se budete chtít přijet podívat jen jako diváci není problém, v místě pořádání soutěže budou veřejnosti přístupné prostory. celý článek…

20190413_172355Loni před Vánocemi jsem si uvědomil, že se velmi rychle přibližuje termín letošní „Zimní regaty“ v Mostě. Můj remorkér Monako III (tř. 69), se kterým jsem loni soutěžil, se již ukázal jako morálně opotřebovaný. Navíc jsem začal jezdit i tlačné remorkéry. Plánovaný nástupce Monako IV se zatím nachází ve stavu stavebních příprav. Vyvstala palčivá otázka. S jakým remorkérem budu letos soutěžit? Postavit za dva měsíce nový, plně funkční a spolehlivý remorkér je docela výzva. Vzhledem k možnostem mé domácí loděnice, jsem musel zvolit opravdu snadnou a hlavně rychlou stavbu. Volba padla na osvědčenou třídu „Springer“ v prověřené konfiguraci. Dva střídavé motory, dvě kormidla, dva funkční navijáky. Prostě taková „provizorka“ než bude hotový Monako čtyřka. celý článek…

mapa

Plánky tratí pro regatu Cabův memoriál 2019 – popis bude doplněn.

 

 

 

celý článek…

propozicePodmínky účasti
Regaty v tug towingu se může účastnit každý, kdo má model remorkéru, který vyhoví pravidlům pro tug towing. Výsledky regaty jsou započítávány do Tug Towing Cup 2019. V případě, že se budete chtít přijet podívat jen jako diváci není problém, v místě pořádání soutěže budou veřejnosti přístupné prostory. celý článek…

20190518_133354Regata s názvem „Víkend s tug towingem“ je vlastně nejstarší regata v ČR v této disciplíně. Byla vlastně vůbec první regatou, kterou jsme uspořádali. Stalo se tak v roce 2006 v Jinolicích. Od té doby se všechny regaty úspěšně odjely, žádná nebyla na místě zrušena. Postavili jsme trať, vše bylo pečlivě připraveno. Na hladině byl postaven největší přístav, jaký jsme kdy měli. Rozmístěno bylo velké množství branek. Molo doslova luxusní. Nepršelo, nebyla zima. Dalo by se říct ideální podmínky. Až na jeden podstatný meteorologický jev. Příliš silný vítr! Na vodní hladině rybníku Buňkov zvedal vysoké vlny, které po přepočtu měřítka, dosahovaly několikametrové výšky. celý článek…

TTC02-xTTByly připraveny tratě pro lehký TT a těžký se společným úsekem. Navíc jako bonusové kolo byl připraven úsek s manévrem, který simuluje přistání v doku. Pro tlačné remorkéry byl připraven jeden samostatný okruh se zdymadlem.

 

 

celý článek…

propozicePodmínky účasti

Regaty v tug towingu se může účastnit každý, kdo má model remorkéru, který vyhoví pravidlům pro tug towing. V případě, že se budete chtít přijet podívat jen jako diváci, je potřeba si vyjednat vstup do areálu s majitelem Autokempu Buňkov.
 

celý článek…

03Tradice „Zimní regaty“ (vždycky se tak nejmenovala) započala již v roce 2007, kdy jsme poprvé s TT cirkusem zavítali do Mostu. Tenkrát nikoho z nás nenapadlo, že do Mostu budeme jezdit tolik let a že na té malé ploše bazénu (128m2) jednoho dne budeme tahat vlek dlouhý 3m s výtlakem kolem 160kg. Samozřejmě porovnávat trať z roku 2007 s těmi za posledních pět let ani nejde. celý článek…

stavbatratePro Zimní regatu v Mostě byla tentokráte připravena nová trať. Pro každou kategorii byl určen okruh, který má dvě části. První je zaměřena na přesnost manévrů, druhá na volnější plavbu. To vše v rámci bazénu o rozměrech 8x16m. V kategorii LTT a TTT jsou okruhy prakticky totožné a liší se jen při vyplouvání a závěrečném manévru. Tlačné remorkéry mají vhledem ke kapacitě vodní plochy společnou trať pro obě kategorie, ale každá kategorie se bude hodnotit samostatně. celý článek…

propozicePodmínky účasti

Regaty v tug towingu se může účastnit každý, kdo má model remorkéru, který vyhoví pravidlům pro tug towing. V případě, že se budete chtít přijet podívat jen jako diváci, tak pouze po dohodě s pořadateli, protože bazén není veřejnosti přístupný a prostory kolem něj jsou omezené. Můžete sebou také vzít nějaký jiný model (auto, tank a pod.) pro předvedení dětem z dětského domova.
 

celý článek…

obr-8-1Mít při soutěžní jízdě k dispozici funkční naviják vlečného lana je výhoda, o které každý, kdo někdy TTčko zkusil, moc dobře ví. Proto jsem na svou novou loď také chtěl takový naviják. Po zhlédnutí používaných konstrukcí jsem usoudil, že jsou nevyhovující a budu se muset pokusit vymyslet konstrukci vlastní. Základním stavebním kamenem byl motor s převodovkou (obr. 1), který jsem měl z dřívějška k dispozici. Jeho technické údaje (12V, 50 ot/min 0,2A bez zátěže) i síla (0,8kg/cm při 0,8A a 40 ot/min v zátěži) jej přímo předurčovaly k využití pro naviják. Jeho rozměry 12x20x36 mm včetně výstupní hřídele zase umožňují jej schovat přímo do těla navijáku, což se mi zamlouvalo úplně nejvíce. celý článek…