2010 Prosinec - Tug Towing CZ

Tug Towing CZ

…i modely remorkérů pracují

Prohlížet příspěvky publikované v Prosinec, 2010

I s remorkéry si lze užít trochu herní zábavy. Narazil jsem na hříčku , která mě zaujala, protože v ní má hlavní roli remorkér. S malou „ukolébanou“ lodičkou musíte proplout mnoha přístavními bazény a kanály, abyste se dostali do cíle plavby. Během ní sbíráte kotvičky, musíte otevírat vrata, tankovat a nebo opravit svůj remorkér, jinak […]

Stránek o remorkérech existuje na internetu opravdu hodně a dá se na nich najít opravdu spousta informací. Některé však výrazně vyčnívají nad ty ostatní. Mezi takové stránky rozhodně patří Thamestug.co.uk Svým vzhledem nikterak nezaujmou. Poněkud spartánské textové prostředí, prosté všech vymožeností moderního webu, ale skvěle plní svůj účel. Co web ztrácí na vzhledu mnohonásobně vynahrazuje […]

Mezi tím, co se v jiných loděnicích vyráběl trup, přemýšlel jsem, jakými motory vybavím strojovnu. Jaké použít lodní šrouby, ovládání a pod. Zkrátka co do toho trupu všechno nacpu. Skutečný remorkér je vybaven dvěma pohony typu „Z“. Výhody tohoto pohonu se přímo nabízejí, ale odradila mě konstrukční náročnost těchto pohonů. Nemám pro takovou práci potřebné […]

Na moři se používají dva systémy značení vodních cest. IALA (International Association of Lighthouse Authorities) oblast A a oblast B. Oblast A zahrnuje Evropu, Asii, Afriku a oblast B Ameriku, východní Tichomoří, Jižní Koreu, Japonsko a Filipíny. Dnes si představíme ty nejzákladnější.

Domácí loděnice Monako pokračuje ve stavbě speciálního vleku pro všechny kategorie tug towingu. Bude se jednat o napodobeninu plovoucího jeřábu typu level-luffing crane. Prám na kterém bude jeřáb instalován je z novodurových trunek o průměru 10cm a má rozměry cca 120x50cm. Maximální výška jeřábu pak může dosáhnout až 130cm. Jeřáb bude otočný kolem svislé osy […]

Ahoj Kapitáni! V tomto roce je to asi poslední lodní telegraf. Proto dovolte, abych Vám nejdříve popřál krásné Vánoční svátky a všechno nejlepší v novém roce 2011, který již klepe na dveře. Doufám, že se budeme i nadále v hojném počtu scházet při soutěžních setkáních v tug towingu. 🙂

V dnešním článku se budu věnovat úpravě dýz. Vždy laboruji nad tím, z čeho a jak udělat dýzy, na svém WG jsem zkoušel vyrábět dýzy sám, výsledek byl uspokojující, ale vzhledem k tomu, že jsem na úpravu vnější strany musel shánět někoho se soustruhem, zvolil jsem si pro mne relativně nejjednodušší variantu a dýzy jsem objednal zároveň s trupem […]

Tak, jdeme do stavby. První, s čím jsem chtěl začít, byl kýl. Vzal jsem tedy plán, vyhledal stavební díly na kýl, vystřihl jsem je a přiložil k trupu. Tak, po tuto chvíli jsem si to plánoval růžově. Skutečnost ale byla jiná. Vystřižený kýl nekopíroval tvar trupu. Takže co s tím? První věc, co se mě v řešení od angličanů […]

Soutěžní setkání v Mostě proběhne na tradičním místě již za necelé tři měsíce! Bazén o rozměrech 8x16m moc prostoru pro tvorbu tratí nenabízí, ale možná právě proto bývají soutěžní plavby, na tak minimálním prostoru, tolik zajímavé a dramatické. Hodně záleží na tom, jak se podaří vyprojektovat trať. Poslední varianta se opravdu líbila a zahájila novou […]

Skoro to bude dva roky, co mne napadla myšlenka opustit stavbu svého Watergeuse. Je moje prvotina a během soutěží jsem jej už tak trochu zničil a zjistil několik, pro mne zásadních, konstrukčních chyb. Jelikož jsem si chtěl ulehčit práci, rozhodl jsem se pořídit trup s plány dílů, abych nemusel řešit přesnost dílů apod. Hledal jsem […]

Pára měla vždy svoje velké kouzlo! John R. Bentley mu propadl a rozhodl se, si postavit parní remorkér CEDRIC. Jeho práce zasluhuje obdiv, protože model je, až na drobné výjimky, celý postavený z hliníku! Model je dlouhý 44 palců (což je 111,76 cm). Pohání jej nádherný dvouválcový parní stroj se Stephensonovým rozvodem (nejsem si jist […]

Jedná se jen o několik drobností a tak pouze stručně. Registrovaní čtenáři si mohou do svého profilu nahrát obrázek tzv. „avatar“. Prosím všechny registrované čtenáře, aby si doplnili jméno a přijmení do profilu, pokud tak doposud neučinili. V registru remorkérů je nově evidovaný tlačný remorkér Hellboy, kpt. David Veselý. V Archivu byly přidány dva nové […]