07Kdo z kapitánů může, vydá se na Zimní regatu do Mostu už v pátek. Důvodů je povícero. Ušetříte si sobotní brzké vstávání, cestu v den regaty a tak jste vlastně úplně v pohodě. No a samozřejmě večer se všichni sejdeme v hotelové restauraci, kde probereme všechna možná i nemožná témata až do zavírací doby. Přesně tak tomu bylo i letos.

 

V sobotu ráno jsme se dostali kolem deváté hodiny. Během vykládky se každý hezky rozcvičí a podobně při stavbě tratě. Před půl dvanáctou je už vše připraveno. Ještě tradiční porada všech kapitánů, kdy si vysvětlíme proplouvání tratě a jak se správně posuzují manévry. Pak už následuje lehké vzrušení, své role se ujímají rozhodčí. Do jejich hlasitých povelů vyzývající k přípravě na start, zaznívá pronikavé pípání regulátorů, serva tiše povrkávají a motory se hlasitě protáčí. Občas zabzučí naviják. Neklamné signály, že regata začala.

01

Taktická příprava kapitánů před zahájením regaty.

Trať pro již čtrnáctou Zimní regatu v Mostě byla vyprojektována tak, aby obsahovala více manévrů. Soulodí v komplexu přístavních bazénů musely 4x měnit směr plavby. Tlačné remorkéry se zase musely vypořádat s menším prostorem pro obraty. Měl jsem obavy, že bude trochu víc čekání, ale nakonec bylo čekacích dob relativně málo a soutěžní plavby byly plynulé.

02Novinka letošní regaty 3D print

08

Další novinka ve startovní poli – tlačák Adam

Po prvním opatrném kole ve všech kategoriích ze sebe všichni kapitáni oklepali startovní nervozitu. Nacvičené pohyby a reflexy se opět probudily a v druhém kole se bitva o první body do poháru rozhořela naplno. V lehkém tug tovingu jeden trestnbý bod za obě kola znamenalo, že jste až třetí! V těžkém to nebylo o nic lepší, i když na třetí místo vám stačilo bodů šest. Tlačné remorkéry sváděli bitvu stejně neúprosnou. Kdo zvládl obraty a poměrně dlouhý zpětný chod do přístavu k přistání, měl šanci na dobré umístění.

03Fotí se za každé situace.

Nedělní třetí kolo je vždycky rozhodující a v Mostě to platí dvojnásob. Vteřina nepozornosti vás může stát těžce získané pořadí. To se stalo týmu Love v těžkém tug towingu. Jejich zaváhání využil tým AC/DC a posunul se na druhou příčku. Moc nechybělo, přesně dva body, dostal by se před ně i tým Béčka. Vítězství si uhájil tým 1:1.

04Sám kapitán u bazénu!

V lehkém tug towingu to bylo drámo jak má být! Pokud si týmy na prvních třech místech chtěli udržet svoje dosavadní pořadí, znamenalo to plout naprosto čistě. Fógli to dokázali, ale nakonec to nestačilo, protože Love-lite to dokázali také a tím si uhájili vítězství. AC/DC sice nasbírali dva trestné body, ale třetí místo před týmem Béčka to nakonec stačilo.

05

Maroš zpracovává výsledky nepřetržitě.

09

Monako V v akci.

Poslední soutěžní plavba skončila a následuje obvyklý závěr. Balení, rozebrání tratě, nakládka a vyhlášení. Letošní regata byla i návštěvní. Přijelo se za námi podívat několik kapitánů, kteří s námi dříve tug towig jezdili a opravdu nás shledání potěšilo. Také se přijeli podívat zájemci o tug towing a samozřejmě již tradičně dědi z dětského domova, pro které je to vítaným zpestřením. Na závěr se sluší poděkovat zaměstnancům DDM, kteří nám opravdu vycházejí maximálně vstříc a také díky nim se vždy do Mostu těšíme.

06

Po dohleden statného rozhodčího si nelze protest dovolit.

Fotogalerie:

http://photos.app.goo.gl/Bhm2hreSnqu3B2kP6 (foto: Jarda Jungman)

http://photos.app.goo.gl/WccVpGgRd8hEVgzi8 (foto: Ondra Slavík)

http://photos.app.goo.gl/AoBWq2RkvWAJe7ny5 (foto: Keba)

 

Tug towingu ZDAR!

Keba