010Bylo mi jasné, že stavba trupu zabere nějaký čas. Dobře jsem zvážil všechny svoje možnosti (hlavně časové) a nakonec jsem se rozhodl, že o zhotovení trupu požádám Modelářství Petr Hájek. Naskenoval jsem nakreslené plány a poslal k posouzení, zda to vůbec půjde. Odpověď byla potěšitelná: „Trup ti postavím“. Bohužel jsem se trefil se svým požadavkem do období, kdy Petr byl zaneprázdněn důležitějšími zakázkami a tak se dodávka trochu pozdržela.

Stavba trupu

008Výrobu kopyta pro laminování předcházely korekce rozměrů trupu. Petr převáděl výkresy do digitální podoby a bylo potřeba provést drobné korekce. Jak jsem psal, ruční kreslení je náchylné k chybě. Měl jsem trochu obavy z toho, jak se korekce projeví na proporcích trupu. Když mi konečně Petr zaslal první náhledy rozestavěného trupu zajásal jsem. Trup vypadal přesně tak, jak jsem si představoval.:)

012Kopyto bylo hotovo a putovalo k laminování do Prahy, do dílny pana Chaloupky. Mnozí z Vás ho možná znají. Je to velice vstřícný „pan modelář“, který laminovat opravdu umí. Před zahájením laminování jsem jej navštívil, abych si prohlídl kopyto co udělal Petr. Zda nejsou nutné nějaké opravy. Když jsem dostal poprvé trup v rukou, tak jsem jen zvysoka polkl. Byl podstatně větší než se na fotkách vůbec zdálo! Pro jistotu jsme ho přeměřili, ale rozměry odpovídaly požadavkům. Z proporcí trupu přímo vyzařovala robusnost a stabilita. Spokojeně jsem odsouhlasil, že se může laminovat a zbytek návštěvy strávil v úžasu nad mnoha lodními modely v dílně pana Chaloupky.

003Uběhlo 14 dní a jel jsem k panu Chaloupkovi znovu. Tentokráte již pro hotový trup. Mé nadšení z laminátové skořepiny nebralo mezí. Krásná čistá práce! Silný laminát dával celé skořepině velkou pevnost. Nebortí se a drží perfektně tvar. Trup nebyl vykytovaný, ale to nebylo domluveno. Zaplatil jsem za trup a ujížděl s ním domů. Protože oproti plánům se trochu změnily rozměry, bude potřeba upravit nástavby, ale hlavně bude potřeba vyměřit a objednat komponenty pro strojovnu a na ty se v dalším díle podíváme už podrobněji. 🙂

Pokračování…

Monako III.

Stavba remorkéru pro tug towing - Monako III podle předlohy remorkéru Westminster Pride.

Monako III. - 2. část

Fotografie ze stavby remorkéru Monako III. - druhá část.

Předchozí díly:
Jak se staví remorkér Monako III. – 2.díl
Jak se staví remorkér Monako III. – 1.díl

Keba