001Domácí loděnice Monako pokračuje ve stavbě speciálního vleku pro všechny kategorie tug towingu. Bude se jednat o napodobeninu plovoucího jeřábu typu level-luffing crane. Prám na kterém bude jeřáb instalován je z novodurových trunek o průměru 10cm a má rozměry cca 120x50cm. Maximální výška jeřábu pak může dosáhnout až 130cm. Jeřáb bude otočný kolem svislé osy a jeho rameno polohovatelné stejně jako u předlohy. Jednotlivá řešení vznikají během stavby a je potřeba hodně experimentovat.002Vlek je svojí konstrukcí určený hlavně k provádění manévrů. Nejde tedy o hmostnost vleku a ale o přesnost provedení manévru – např. spuštění břemene do vyhrazeného prostoru, protažení zavěšeného břemene brankou apod. První mechanické testy konstrukce ramene jeřábu dopadly dobře, ale rozhodující budou nautické zkoušky vleku.
Kdy se na soutěžích vlek poprvé objeví, si nikdo netroufá zatím odhadnout. Zdánlivě jednoduchá konstrukce přináší mnohá nečekaná úskalí. Asi největším problémem je najít kompromis mezi tuhostí celé konstrukce a hmotností, aby výsledné těžiště leželo co nejníže.

Keba
facebook-icoTugTowing.CZ on Facebook