ttc03-_94Již více jak šest let uplynulo od doby, kdy se poprvé sešli příznivci tug towingu v ČR na historicky prvním soutěžním setkání v Jinolicích. A po šesti letech se Víkend s tug towingem opět vrátil do Jinolic. Přiznám se, že mě se do tohoto místa moc nechtělo už v okamžiku, kdy se s tím nápadem Nex vytasil. Cožpak o to, kemp je to hezký, voda hezká, pomoc KLoM Česílko víc než vydatná … „jen ten hostinskej a personál je nějakej divnej“. Nex to dobře věděl a tak snad právě proto zajistil jako zpestření celého soutěžního setkání dva soudky dobrého zlatistého moku a grilování pašíka.

ttc03-_02Že to nebude po organizační stránce s Jinolicemi nejsažší bylo jasné od samého začátku. Moc času po Protivanovu nebylo. Navíc nám poprvé musel dopravu odříct tradiční a naprosto spolehlivý RomanT. Naštěstí zapracovala moje manželka a za mrzký peníz sehnala pronájem Mercedesu Vito, do kterého se podařilo celý TT cirkus našlapat. Pravda bylo to o fous a plachetnice se mi do něj již nevešla (což mi potom neustále vyčítal Msob), ale vše se podařilo do Jinolic dopravit na jeden zátah. Kromě pašíka a piva. Tím se zase bavil Nex. Pravda přijeli jsme trochu se zpožděním a stavba trati započala až v podvečer, ale díky mělké vodě jsme mohli trať stavět v broďácích, což jde neskonale rychleji než z loďky.
Trať nebyla na první pohled nikterak složitá. Novými překážkami byl rozlehlý „Příbramský přístav“ s dokovacími bójemi a obratiště pro dvoušroubé remorkéry. Jistou novinkou byl dvojitý výklopník pro tlačné remorkéry. K tomu se přidaly klasické branky, plavební kanál, rejda a shluk skalisek tzv. „navigace“. Jenže veškerou „jednoduchost“ odvál poměrně silný vítr, který soutěžní plavby „zpestřoval“ po oba soutěžní dny. Zvláštností bylo, že poprvé co tug towing jezdíme, soutěžní jízda nekončila přistáním soulodí v přístavním bazénu, ale proplutím cílové branky. Dvě soutěžní mola, které nám postavil a zapůjčil KLoM Česílko napomáhala plynulosti jízd. Umožnilo to tratě vyprojektovat tak, aby se jednotlivá soulodí potkávala minimálně.

ttc03-_47
Dvojitý výklopník potrápil tlačné remorkéry.

V sobotu ráno ještě trochu poprchávalo. Start jsme odložili asi půl hodinky, což nám poskytlo dostatek času na seznámení soutěžících s tratí a tradiční poradu rozhodčích. A pak to propuklo! Od rozhodčích se ozývají povely „Příprava na start!“, první protůrování motorů, kontroly výchylek kormidel a za pár minut na trať vyplouvají první soulodí. Hned bylo vidět, že hlavním nepřítelem nebudou překážky samotné, ale vítr a série tří branek v jedné přímce jejichž osa vedla takřka kolmo na směr ze kterého vanul vítr. Trestné body mezi bójkami snad sbíral každý. Navíc při nájezdu do překážek směrem ke břehu, vítr vytvářel iluzi, že vane z pravé strany a opak byl pravdou. Nachytali se na to snad všichni kapitáni. Vítr měnil svoji intenzitu naprosto nevypočitatelně a nelítostně zasahoval. Budiž přičteno ke cti všech kapitánů, že nikdo nenadával a všichni to vítali jako zpestření soutěžních plaveb a výzvu poprat se s větrem. Vítr byl ale tvrdý soupeř a občas i nejsilnější remorkéry v těžkém tug towingu měly co dělat, aby Sofii vůbec utáhly. Dalším oříškem byl navigační test mezi skupinou pěti skalisek při levém okraji soutěžní tratě. Kapitáni nevěděli co dřív, zda uhýbat skaliskům a nebo koukat do plánku kudy se vlastně pluje.
ttc03-_52 ttc03-_51
Co se asi odehrávalo na trati lze vyčíst i z výrazu tváře.

První kolo se chýlilo ke konci, když došlo na remorkéru Cavlík k závadě v eketronice. Výměna regulátorů přinesla jejich zkázu. Bylo to neopravitelné. Velký problém a smůla, protože tento remorkér zaskakoval za Milana Sedláčka alias „Taťku“, který onemocněl a nemohl do Jinolic přijet. Také odstoupily dva tlačné remorkéry. Startovní listina rázem trochu prořídla. Z této situace těžili rozhodčí. Bylo nás jen šest a měli jsme se co ohánět. Odpadnutím některých týmů tak tempo rozhodčích zvolnilo.

ttc03-_13 ttc03-_14 ttc03-_15

Remorkéér na palubůů !!! – skoro 🙂

V lehkém TT po prvních dvou kolech byla situace na prvních čtyřech místech velmi vyrovnaná a protože vítr měl vanout i v neděli, nebylo zdaleka nic rozhodnuto. V těžkém si velmi dobrou pozici zajistily týmy Parat a TF323. V tlačných remorkérech v obou kategoriích byla situace ještě vyrovnanější. Vše tedy měla rozhodnout nedělní třetí plavba. Než však k ní došlo, sešla se většina kapitánů se svými družinami v příjemném posezení u grilovaného pašíka a zátiším s pípou, kde jsme pojídali chutné masíčko a k tomu popíjeli dobré pivko z pivovaru Svijany.

ttc03-_31 ttc03-_32 ttc03-_33

Hezká sekvence snímků zachycující proplouvání obratištěm.

Nedělní soutěžní plavby započaly něco po deváté hodině a na břehu pod párty-stanem mezi dvěma moly začalo být opět rušno. Předpověď se nemýlila a vítr si opět pohrával se soulodími. Na tug towingu je kouzelné to, že většinou není rozhodnuto do poslední chvíle. Stačí jeden nepovedený manévr, jeden „páčkový běs“, chvilka nepozornosti a rázem trestné bodíky nelítostně naskakují a vybudovaqný náskok v předchozích plavbách se rozplyne během několika vteřin a naopak. Čistá a klidná plavba vás může katapultovat v celkovém pořadí hodně vysoko. V lehkém se třetí plavba tak trochu nepovedla NeJaToD a stálo je to druhé místo. Love lite se skvělou plavbou vyšvihly do čela a ikdyž Fógli a Béčka nepluly špatně, nestačilo to. Kdyby svoji první plavbu nepokazilo Last Minute, mohlo to být ještě napínavější, ale nějaké „kdyby“ neplatí.

ttc03-_56

Příbramský přístav, kde probíhalo dokování k bójím.

V těžkém TT trochu víc bodů nasbíral Parat a TF323 vycítil šanci. Tu ovšem neproměnil a tak skončil druhý za Paratem. Překvapením bylo třetí místo Šmoulů, kteří se dostali před favorizované Love.

ttc03-_34

Redteam v těžkém TT bojuje s přístavem i větrem.

V tlačných remorkérech s jedním šroubem byl suverénní Sólo ve všech třech plavbách a zcela zaslouženě zvítězil. Sešup i přes nepovedenou druhou plavbu si uhájil druhé místo před dotírajícím TF323 tlačná.

U tlačných remorkérů se dvěma šrouby to bylo hodně těsné. O pouhý bodík před Dlouhým kouřem zvítězil Fičák. ČSPLO II. skončil třetí. Všechny tři týmy se vešly do rozdílu čtyř bodů! V podmínkách za jakých se plulo to byla obdivuhodná vyrovnanost!

Po odplutí poslední soutěžní plavby už to jde všechno ráz na ráz. Překážky z vody, složit, naložit. Mezi tím se připraví diplomy, rozdělí ceny a hurá na vyhlašování. Každý kapitán dostává pamětní diplom a ti, kteří dopluli až na bednu, medaile a nějakou tu drobnou věcnou cenu. A pak hurá domů!

ttc03-_79

Momentka ze slavnostního vyhlašování.

Podle ankety se většině z Vás v Jinolicích líbilo, což nás opravdu těší. Jakákoliv poznámka k soutěžnímu setkání má pro nás velký význam. Ať už chválíte nebo kritizujete. Nemalý podíl na zdárném průběhu „Víkendu s TT“KLoM Česílko, konkrétně Petr Hlava, který nám ochotně zapůjčil obě mola a párty stan. Velký dík patří rozhodčím kteří, ač v počtu oslabeni, odpískali všechny plavby. Samozřejmě také patří poděkování Nexíkovi za zajištění pašíka a dobrého zlatistého moku (ikdyž ho sám nepije).

Za poskytnuté fotografie děkuji Jardovi Dolečkovi.

Další údaje o Víkendu s TT v Jinolicích

Keba