09třetí ročník setkání na rybníku Fialák uspořádala lodní odnož LMK 323 Příbram za významného přispění dalších nadšenců ve dnech 17 až 19  srpna. Jako vždy mělo jít převážně o pohodový víkend strávený u vody s „lodičkami“.  Tentokrát bylo setkání okořeněno i opravdovou souteží a to třetím dílem Poháru modelů hasičských lodí. Jelikož počasí vyšlo absolutní, bylo možné uspořádat i další soutěže včetně dvoukolové regaty plachetnic.

04Po páteční přípravě zázemí a trati složené z „Příbramského přístavu“, experimentální překážky pro TT, bočního doku, čelního doku, několika branek a samostatných bójí probíhaly volné tréningové jízdy. Sobotní dopoledne pak hladinu ovládla dvoukolová pohárová soutěž „hasičů“ s rekordní účastí osmi soutěžících se sedmi modely. Vypsaný kurz vyvolal trochu zděšení a poznámky o neregulérnosti u modelářů neuvyklých soutěží v Tug Towingu 🙂 Bylo jasné, že rychlostní čluny s namontovaným vodním dělem to nebudou mít snadné. V prvním kole bylo úkolem „uhasit“ zakotvený tanker a kole druhém zlikvidovat požár přístavního zařízení. Jak si s tím tedy kapitáni poradili?

č. kapitán loď 1.kolo (P) 2.kolo (P) Celkový čas(z toho P) pořadí
1 Luděk Rais Červený trpaslík 4:03 (0) 1:48 (0) 5:51  (0) 1
2 Milan Hruška Policie 11:00 (6x) 7:45 (1x) 22:15 (3:30) 7
3 Miroslav Zahrádka Florián 6:45 (6x) 2:19 (4x) 14:04 (5:00) 3
4 Petr„Bambinot“Lukeš AK Burkut 6:15 (6x) 3:12 (1x) 12:57 (3:30) 2
5 Vladimír Štička L.W. 9:25 (32x) 10:35 (18x) 45:00 (25:00) 8
6 Jan Červíček Afon Cadnat 6:07 (8x) 3:32 (1x) 14:09 (4:30) 4
7 Michal Neubauer Červený trpaslík 9:08 (7x) 5:31 (0) 18:08 (3:30) 5
8 David Veselý Hellboy 6:00 (15x) 5:17 (5x) 21:17 (10:00 6

Pozn.: (P) znamená penalizace 30s za dotek, 60s minutí, 180s nesplnění hasební úlohy. Počet je přepočítán na půlminuty.

Jen taková rýpavá poznámka na okraj. Velice malá a obratná loď není zárukou úspěchu, jak je vidět na jediné lodičce, kterou vodili dva kapitáni.

V závěru soutěže hasičů už nedočkaví majitelé plachetnic křižovali v nestálém a slabém větru vodní plochu, aby odstartovali do první rozjížďky „bez rozdílu vah“. Devět lodí od makety mistra Egrta až po fútynu Tomáše Fila odkroužilo svá kolečka na trati sestavené z majáku, ostrova a jedné bójky.

Druhá rozjížďka se konala bohužel už bez některých kapitánů, kteří prchli z různých důvodů „z boje“ 🙂 Do pořadí se tak zapsalo pouze pět kapitánů: 1.Radek Šanda, 2.Robert Jurka, 3.Tomáš Fil, 4. Roman Tyl a 5.Pavel Veselý.

02Třetí klání dostalo optimistický název „Náhlá smrt“ a jednalo se v podstatě o jedinou soutěž v tugtowingu na letošním Workshopu. Úkolem bylo projet trať vypsaným kurzem v čase 10 minut a dosáhnout co největší ujeté vzdálenosti bez jediného doteku. Jako vlek byla určena 150kg Sofia Maersk. Trať jsme ještě před soutěží upravili rozšířením některých branek nad limity běžné při soutěžích TT. Příhlásilo se pět týmů a to co následovalo po slámkovém rozlosování pořadí asi nikdo nečekal. Nervozita kapitánů (u některých podpořená konzumací chmelového moku a celodenním vedrem) stresovaných zákeřným pravidlem vykonala své. Přestože se na trať vydali samí ostřílení borci, najednou se nebyli schopní trefit do metr širokých branek 🙂   Týmy R&Z (Roman Tyl a Keba) a Nautilus (Honza Červíček a Bambinot) skončily už ve druhé brance! Chytrá dvojka (Jarda Mallat a Nojby) se dostala jen o branku dál. O moc lépe nedopadli ani poslední dvě dvojice Čochtani (Tomáš Fil s Robertem Jurkou) a domácí TF 323 (Luďa Rais a Radek Šanda), když oba týmy trefily „magnetickou“ čtvrtou branku naprosto stejným způsobem. V rozjížďce o první místo pak udržel nervy na uzdě o chvilku déle domácí tým TF 323.

Poslední oficiální souboj – úklid hladiny pomocí „vodních hrábí“ a rozházených polystyrenových hranolků dovezených Bambinotem byl poznamenán nižší účastí. Lehoučké kostičky navíc i téměř neznatelný vánek neustále hnal přímo pod molo. Ve vypsaném čase tří minut jsem jich nasbíral pouze 14 z cca padesáti. Bohužel výsledková listina skončila neznámo kde a tak nelze tuto „soutěž“ vyhodnotit. Napříště bude nutné vymyslet jiný předmět sběru. Ideálně takový, který se bude dotýkat vodní hladiny zespodu 🙂

V neoficiální soutěži o největšího smolaře se o pochybné vítězství podělili Jarda Mallat (ztracené a nenalezené klíče od auta) a Vláďa Štička (proražená olejová vana). Zde ale gratulace k vítězství není na místě a píšu o tom jen proto, aby bylo jasné, že workshop měl i své oběti.

Čuník a kobásky byly snědeny, tři soudky piva vypity (90piv), překážky molo a hráz rybníka uklizena a účastníci se vydali k domovským přístavům. Zde je potřeba poděkovat sponzorům akce: panu Havrdlíkovi – majiteli rybníka, za zapůjčení rybníka, loděk, stolků a celého zázemí. A panu Šimkovi (Autolakovna Šimek) za finanční podporu. Pokud nám pánové zachovají přízeň i do budoucna, sejdeme se na TT Workshopu 2013.

Za organizátory z LMK 323 Příbram

Luďa Rais