14Někdy v roce 2011 jsem došel k rozhodnutí, že vylepšovat Neptuna se mi nechce a je potřeba začít stavět nový remorkér, který by mohl jezdit v kategorii TTT. Požádal jsem velezkušeného lodivoda Jardu Mallata (Jaroj) o nějaký návrh lodi, která má „Z pohony“. Obratem mi poslal odkaz na PB Darling. Krásná loď se dvěma Z pohony, které jsou na přídi.

03Plány na výrobu zetek jsme získali od Milana Sedláčka a nechali si vyrobit díly od Hynka Vytlačila. Mezitím co se vyráběly díly na zetka jsem se pustil do trupu. Sesbíral jsem zbytky polystyrenu co se mi válely po zahradě po zateplení domu a vydal se za Jarojem. Pořádal zabíjačku a ujišťoval mě, že zbude chvilka času vykrouhat kopyto. V noci po zabíjačce jsme vyrobili to nejhezčí kopyto na světě, v neděli ráno jsem koukal na tu vrtuli co se nám povedlo vyrobit. Doma jsem to srovnal, ale jak jsem posléze zjistil a stále zjišťuji, měl jsem to zahodit a udělat to znova. Padlo na to pět půlkilových plechovek  dvousložkového tmelu. Laminoval jsem tkaninou 220g/m, už to víckrát neudělám. Takových varhánků co jsem vyrobil a musel zase odbrousit.

Velikost trupu vychází na 66cm délky a 34cm šířky, výtlak bude okolo 8kg.

02Od Vytlačila dorazily díly na zetka a mohl jsem se pustit s bráchou, který si objednal také jednu sadu, do sestavovaní a dodělávání dílů, které jsme si nezadali do výroby. Má představa, že to za pár hodin bude, vzala rychle za své. Strávili jsme několik dní u internetu, kde koupit ozubená kola, teflon, mosazný plech, spojky, O kroužky atd.

Připravil jsem si otvory v trupu pro motory a vpasoval tam desku. Vybrousil jsem cca 5mm vrstvu tmelu. Vyrobil jsem tři ploutve z hliníkového plechu (díky Jaroji za materiál), jedna dopředu mezi motory a dvě dozadu, nemusím řešit stojánek.

05Po vlepení ploutví jsem usadil desku s motory, oblepil izolepou, postavil loď na příď a vlil jsem pod desku epoxid, musel jsem to udělat na dvakrát, epoxid začal svou vahou odtrhávat izolepu. Pod desku jsem ještě naházel různé kousky železa, zbytky olova, prostě co jsem našel v garáži. Zašel jsem do sběrných surovin, kde mi prodali dva kousky Pb trubek, které jsem pak modifikoval na dvě placky, cca 4 hodiny stání nad PB vařičem.

01V Protivanově jsem od Čochtana získal motorky ze zrcátek, z kterých jsem vyrobil dva navijáky, je v nich šnekový převod, jsou tedy samosvorné. Zkoušel jsem ještě jiný typ motorků, bohužel mají v sobě plastovou planetovou převodovku a mají tendenci přeskakovat zuby.

Připravil jsem si úvazníky, použil jsem Cu trubky co mi zbyly po rekonstrukci topení. Vlepil jsem do lodi motorek z ostřikovače, který se mi vylomil z Neptuna. Neptunek šel tehdy málem již podruhé ke dnu.

15ETA Kobylisy dodala regly podle návodu http://tom.tartarnet.cz/ Regly se v provozu osvědčily, ale bylo nutné vyměnit stabilizátor, který napájí PIC a serva. Serva mají velký proudový odběr a stabilizátor se vypínal, má tepelnou ochranu.

Po nastudování plánů a kvalitnějších fotek jsem se rozhodl, že se zadní bort bude více podobat originálu, montážní pěnou jsem udělal věnec, následně překitoval a zalaminoval.

Vlepil jsem navijáky, připravil domečky na baterku, Pb placku a uchycení regulátorů.

Vlepil jsem palubu, v které jsem si připravil otvory na úvazníky, nejdříve jsem ji „přistehoval“ vteřináčem a následně po okrajích zablemcal epoxidem. Palubu jsem nalepil na kousky plastů, které jsem nalepil po celém obvodu trupu. Paluba je ze sklotextitu.

Pak jsem připravil kousky plastu, který se používá na reklamní tabulky a vlepil je na vnitřní stranu bortu. Vyrobil jsem odtokové otvory po stranách lodi. Prostor mezi borty jsem vyplnil silikonovým akrylátovým tmelem, který mi zbyl po snižování stropu sádrokartonem, následně přetmelil a přebrousil

08Usadil jsem přední a zadní úvazník, dost jsem si vynadal, že jsem si nepřipravil ohrádku na zalití epoxidem dopředu, k zadnímu úvazníku jsem se ještě ruce natáhnul, ale k přednímu přes serva to bylo skoro nemožné, nakonec se mi povedlo vlepit kousek plastu a vyplnil to montážní pěnou, kterou jsem po vytvrzení rozmačkal a roztrhal na pidi kousky přes otvory na úvazník šroubovákem. Pomocí papírového trychtýře jsem nalil otvorem na úvazník epoxid a zasunul úvazník. Dopadlo to dobře, epoxidu jsem tam dal akorát nepřetekl nikam do lodi a úvazník se do něj ponořil dostatečně.

Doufám, že stihnu do soutěže v Mostě dát trupu barvu, abych se s Knedlíčkem mohl zúčastnit soutěže v TTT. Do příští soutěže snad pak zvládnu zvětší části udělat nástavbu.

CML – Centrální Mozek Lodi

Loď chci následně ještě vyzbrojit vodním dělem, zvukovým modulem, ovládat navijáky a světla. Vše bude ovládáno přes čip PICAXE. Zvukový modul bude postaven na čipu PIC.

Album kam přidávám fotky ze stavby.

Sepsal Jan Jelínek