uvod_01Dne 12. Července 2014 jsme se opět s některými modeláři setkali v parku Přátelství na Proseku. Přípravu na tuto akci jsem zahájil cca. měsíc předem. Tentokrát jsem chtěl uspořádat dvě soutěžní kola v kategorii tlačných a tažných remorkérů bez rozdílu jednotlivých tříd.

 

 

uvod_02Jak bývá mým dobrým zvykem, tak jsem všechno připravil a rozkreslil dle současných standardů Tug Towingu. Účast jako obvykle byla slabší. Celkem se sešlo pět aktivních kapitánů (moje maličkost, Jarda Jungman, Ivan Červený, Luděk Rais a Roman Tyll) z kolotoče TT a dva modeláři s dalšími loděmi. Jen jako diváci překvapivě přijeli i kapitáni MSOB a MARENA z nejvzdálenějších končin odněkud Ostravska. Kluci byli obětaví a mnoha soutěžních jízd figurovali jako rozhodčí. Po obědě se také objevil Laďous, který si dokonce zasoutěžil v jednom kole tlačných remorkérů a pomohl i jako rozhodčí. Poprvé jsme do svých řad uvítali nového kapitána Michala Kadeřábka z Prahy. Jezdil s modelem Hendrix, který si koupil od Honzy Dolejška. Bohužel soutěžní kolo nedokončil, protože se mu vybila baterie a neměl náhradní. Tato nepříjemnost ho ale neodradila a stejně setrval v místě až do skončení soutěže.

uvod_04Dalším překvapením bylo přepravení prvního suchozemce tlačnou vanou Čochtankou. Malá holčička jela jako pasivní zátěž ve vaně, kterou perfektně řídil Luděk Rais s Červeným Trpaslíkem.

Jak to všechno probíhalo?

Ráno ke mně dorazil Jarda Jungman. S ním jsme naložili všechno do aut. Překvapením bylo, že do mého drobečka se to všechno ani nevešlo. Kolem 8:30 jsme pak odjeli a čekali na dobrovolníky, kteří mohli přispět troškou do mlýna a pomoci i se stavbou tratě. Po vynošení věcí a sestavení základních překážek jsem začal v 9:30 připravovat trať sám. Kupodivu to trvalo o dost víc, než jsem si myslel. Příště už vstanu v pět ráno, tak abych měl rezervu a mohli jsme opravdu začít v deset hodin a ne až v 11:15.

Asi největší obavy jsem měl o účast a o počasí. Několik dní před soutěží bylo počasí pod psa. Nakonec počasí bylo skvělé, jen foukal trošku víc vítr.

Jak se mi povedlo připravit soutěžní tratě musejí říci hlavně ostatní kapitáni. Měl jsem tam jeden zajímavý manévr v kategorii tlačných remorkérů, kdy tlačný remorkér je přepřáhnut na bok vany, se kterou manévruje. Tento manévr je zatím vhodný pouze pro delší modely tlačných remorkérů. Dále jsem v obou kategoriích vyzkoušel otočku o 180°, o 360° a také o 540°. Asi největší „maso“ (skoro bych podle reakcí kapitánů řekl, že až boj o přežití) bylo v obratišti, protože jsem ho postavil o straně čtverce 2,5 metru. Tady byl asi největší problém, když se oba remorkéry měli obrátit s vlek o 360° :-).

uvod_05Časové limity na jedno kolo byly opět kapánek delší (TLR 20minut/13minut a TT 16minut/25minut), ale při tak malé účasti to nevadilo. V kategorii tlačných remorkérů se soutěže zúčastnilo pět týmu a v kategorii tažných remorkérů také pět týmů. Nakonec to byla pěkná honička, ale všechno se podařilo zvládnout.

Kdy přesně jsme začali sklízet vůbec nevím, ale asi to bylo kolem 16:30. Poslední tečkou bylo to, když Luděk Rais sušil Sofii a ona mu ve větru spadla a trošku se rozbila. Do poslední chvíle a s finálním úklidem mi pomohli Jarda Jungman, Luděk Rais a také Michal Kadeřábek. Michalovi jsem potom doma ještě ukázal nový remorkér z konstrukční kanceláře Střížkov, který by si mohl postavit a mohli by mít oba s Tomášem Filem sesterskou loď.

Ještě jednou bych rád touto cestou poděkoval všem, kteří si přišli na Prosek jenom zajezdit, zasoutěžit nebo jenom podívat. Také velký dík patří všem fotografům (MSOB, Jarda Jungman, kolega z práce Jakub Tyml a samozřejmě mojí sestře Pavlíně), bez jejich pomoci by nevznikly tak pěkné snímky. Přes velký odliv obyvatelů Proseka na letní prázdniny jsme měli stále mnoho diváků, kterým jak doufám se to líbilo.

Teď už zbývá vás všechny pozvat na další soutěžní klání, které by se opět mohlo uskutečnit v sobotu o hlavních prázdninách dne 11.července 2015.

Výsledky

Robert