01První má loď do TT byl springoš jménem ČOCHTAN, který je nyní vlastně dědečkem a dočasně bydlí u hodného strejdy na Proseku a účastní se stále závodů TT. Stále jsem zamýšlel, čím dědulu nahradit, aby byla loďka dobře přenosná, trochu se podobala nějaké zajímavé předloze a dala se využít pro TLR1. Pro třídu LTT už nenahraditelně slouží BIVOJ.

 

02Při spatření malého tlačáku, který slouží v pískovnách, na vodních stavbách a podobných „přicmrdávkách“, jsem měl vybráno. Začalo shánění fotek a dokumentace. Docela jsem se zklamal, protože jsem na netu o této lodi nenašel vůbec nic. Sehnal jsem jen pár fotografií, které jsem použil pro nakreslení plánku. Předloha je vlastně tlačný katamarán s motorem TATRA, který pohání „Z“ pohon. Toto uspořádání jsem okamžitě zamítnul pro svou nákladnost a rozhodl jsem se loďku postavit „ze šuplíku“. Plánek jsem rozkreslil na měřítko 1/25, aby mi tlačáček šel k TR-550 a rozestavěné TR-31. I v tomto měřítku budu mít docela honičku všechno do lodě schovat. Její délka bez tlačných koz vychází na 35cm!

04Stavbu trupu jsem pojal jako Springera z lipové olaminované překližky, která je uvnitř důkladně napuštěná Letoxitem. O pohon se stará MIG 480 3Li zredukovaný převodovkou MPJet 1/3. Síla je předávána čtyřlistému šroubu Raboesch o průměru 40mm, který dříve sloužil Čochtanovi. Kormidlo ovládá standartní servo a osvětlení modelu spíná servo o 10g se dvěma mikrospínači. Paluba a nástavba je z laminátové desky 0,5 a 1mm. Povely přijímá REX 5 od Jeti a o zdroj energie se starají dvě lipoly z letadla 2200mAh. Regulátor DSYS mi zbyl z TRka, když druhý se 2x odporoučel, snad tady vydrží.

Po dvou týdnech odpočinkové stavby jsem hledal vhodné jméno a líbilo by se mi opět nějaké vodnické, nakonec jsem se rozhodl pro jméno vystihující i určení lodičky – PUSHKVOREC.

Nyní jen čeká do Panistávky, kde za spravedlivého dozoru a fundovaného rozhodnutí všech úžasných rozhodčích, se rozhodne, zda bude pro svou malou délku vpuštěn do kolotoče TT.

Tlačné plavbě ZDAR!

Tomáš (Čochtan) Fil