mi-021Letošní desátá sezóna tug towing na českých vodách byla zahájena. Kde jinde, než v Mostě. Bazén DDM patří svojí rozlohou mezi ty malé, ale soutěže remorkérů, které se zde jedenkrát do roka během víkendu odehrávají, rozhodně patří mezi ty velké. Kapitáni to nemají jednoduché. Mnozí z nás byli s modelem remorkéru na vodě naposledy loni na podzim v Žirovnici (Panistávka). Zvládnout technicky náročnou trať, tak není opravdu snadné. K tomu hluk, vlhko, stísněné prostory, létající drony, přísní rozhodčí. To vše si vyžaduje vaše maximální soustředění. Ale všichni sem jezdí opravdu rádi, protože ta parta lidí je skvělá!

Trať

jj-181Když jsem viděl jak naskakuje počet přihlášených kapitánů, zvolil jsem jednodušší variantu tratě. Nepřinesla žádná překvapení, žádné nové manévry a byla na navigaci jednoduchá. Dvě soutěžní plavby ve všech kategoriích byly stejné a třetí rozdílná. Vymyslet nový nebo zajímavý manévr např. pro tlačné remorkéry je na tak malé vodní ploše prakticky nemožné. Úspěchem bylo, že se soulodí vzájemně na trati moc nekřižovaly a když už musely čekat na uvolnění plavební dráhy, bylo kde. Místy byla trať stísněnější, ale čistě se to proplout dalo.

Soutěžní plavby

jj-185Mělo to spád. Byl jsem moc rád, že se podařilo dokončit všechny tři plánovaná soutěžní kola. Nic se nemuselo zkracovat, nic složitě upravovat a ani na nikoho čekat. Chtěl bych všem kapitánům poděkovat, za perfektní přístup a připravenost. Rozhodčí fungovali také výborně. Nahaněč, zapisovač i Luďův nápad, kdy většinu kola odpíská jeden rozhodčí, přispěl k tomu, že jsme vše zvládli v klidu a pohodě. Byl to sice pořádně dlouhý maraton, ale za přibližně 8 hodin a kousek jsme zvládli dvě soutěžní kola a v neděli bez problémů to třetí. Super!

V kategorii LTT suverénně zvítězil tým „LoVe lite“ a to díky skvěle zvládnutému první kolu, kde obdržely jen 3 trestné body, zatím co ostatní týmy se pod 10 trestných bodů nedostaly. V kategorii TTT byla situace mnohem vyrovnanější. Vyhrál tým „TF323“, i díky výborné taktice. Po prvních dvou kolech po stříbru sahal tým „Heavy rum“, ale poslední plavbou nakonec na druhou příčku vystoupal tým „AC-DC“.

O vítězi v kategorii TR1 rozhodovala lepší plavba a tu měl tým „323 tlačná“ před „Tlačmenem“. Ještě vyrovnanější to bylo v kategorii TR2. Tým „ČSPLO II“ a „Bublina“. Po prvních dvou kolech shodně nula. Ve třetím kole se plulo s jeřábem a ten lépe zvládl kapitán týmu „ČSPLO II“ a zvítězil.

Zajímavosti

  • Vítek z týmu Zběsilé páky si při přípravě odpálil RC vysílač. Naštěstí to šlo opravit, ale celkové pořadí už ne. Smůla vrchovatá.
  • Jaroj ve svém remorkéru Fenlander odpálil oba regly. Smůly hromada! Smradu neuvěřitelnýho a nepomáhalo ani větrání. To ho rozladilo natolik, že se jej zřekl. Fenlader je teď ve Štěchovickém suchém doku.
  • Přijeli i kapitáni, kteří se tug towingu dlouho neúčastnili. Ladous jako zástupce Svazu modelářů za sekci lodních modelářů. Eda, jako zástupce modelářského periodika RC Revue. Někteří kapitáni se přijeli alespoň na chvilku podívat jako diváci. Dík!
  • Nové remorkéry se také ukázaly. Tlačný remorkér Mates Ivana červeného, nebo Longin Milana Riglevicze. Mnohé remorkéry doznaly dostavby nebo vylepšení.
  • Hlavní hvězdou víkendu se stal nový vlek Polymorf. Použili jsme ho ve zkrácené verzi a myslím si, že všichni kapitáni s ním byli opravdu spokojeni.
  • Vytopili jsme hotel, ale paní recepční to nechalo evidentně chladnou. 🙂
  • Poprvé se soutěžní plavby natáčely pomocí dronů. Vzniklo několik zajímavých záběrů.
  • Poprvé k dopravě potřebného vybavení jsme použili zcela nový vůz tovární značky Ford. Díky Romane!.

Omluva

ms-004Trochu zmatené vyhlašování výsledků v kategorii TR2 bylo způsobeno chybou vadné elektronky PCL505 při počítání výsledků a v důsledku toho došlo k prohození pořadí. Všem se moc omlouváme a nové diplomy a medaile přivezeme do Jindřichova Hradce.

Anketa

Ještě než si prohlídnete fotografie, za jejichž zaslání všem opravdu moc děkuji, poprosím Vás o odpovědi na tradiční malou anketu

  1. Jak se Vám líbil vzhledově nový vlek pro TTT – Polymorf ?
  2. Jak hodnotíte nautické vlastnosti nového vleku Polymorf?
  3. Co by podle Vás zpestřilo soutěžní plavby tlačných remorkérů?
  4. Nějaké další připomínky, nápady?

Video

Zaslali jste opravdu mnoho materiálu! Stříhám, upravuji…pak zveřejním v samostatném článku.

Fotogalerie

Poděkování za poskytnuté fotografie: Jarda Jungman, Ota Křen, Milan Ryglevicz a MSOB.

Ještě jednou díky všem za účast, která svojí hojností byla velmi potěšující. Doufám, že jste byli se vším spokojeni a že jste si víkend s remorkéry opravdu užili!

Další informace, zápisy jízd a výsledky

Mějte se fajn a v Jindřichově Hradci – Tug Towingu ZDAR!

Keba