004Marná sláva, po více jak pěti letech aktivní služby je můj papírový remorkér Monako I. s výrobním číslem jedna, odsouzený do „věčných kotvišť“. Nastala otázka – čím jej nahradit? Dlouho jsem hledal. Nechtěl jsem stavět žádný „profláknutý“ remorkér typu „Smith“ a pod. To by mě prostě nebavilo. Až jsem našel tu správnou předlohu. Poznáte ji podle toho, že ji stokrát zavrhnete a stokrát se k ní vrátíte. A pak si řeknete: „To je ten pravej! Ten si postavím jako model!“ Jak se ale ukázalo, stavba tohoto modelu bude daleko větší výzva než jsem předpokládal.

Úvodem

001Napadlo mě, že Vám celou stavbu modelu zprostředkuji. Přesně tak, jak model vznikal. Pokusím se ukázat, všechny problémy, které bylo potřeba vyřešit, které „slepé uličky“ byly prohmatány a co se naopak podařilo napoprvé podle předpokladů. Zkrátka všechno to co se mi povedlo i to, co jsem zmastil.

003Zkušení modeláři v tomto seriálu asi nenajdou nic převratného, možná tak zábavného, až budou číst, jak jsem objevoval to, co oni už znají. „Maketáře“ taky zklamu. Nepodařilo se mi sehnat plány, ale remorkér určitě bude své předloze alespoň podobný. Ostatní snad naleznou nějakou tu inspiraci, vezmou si ponaučení čeho se vyvarovat a nebo alespoň zjistí, co takový „špás“ stojí.

O jaký remorkér půjde?

002Samozřejmě se bude jednat o remorkér určený pro tug towing tř. 69. Pohon budou obstarávat dva lodní šrouby poháněné dvěma elektromotory. Pro zlepšení manévrovacích schopností bude instalovaný příčný pohon. Kromě toho bude vybaven dvěma funkční navijáky vlečného lana a funkčním osvětlením. V dalším pokračování Vám vysvětlím, proč jsem zvolil právě tuto konstrukci.

Teď se asi ptáte, který konkrétní remorkér se stal předlohou. „Modří již možná vědí“, ale poprosím je, aby si to zatím nechali pro sebe.

Pokračování …

Keba