ifKontejnerLodPrázdniny jsou vyloženě okurkovou sezónou a tak se podíváme na Internet, kde je zajímavých materiálů o tug towingu nepřeberné množství.
 
Články
 
Lana při vlečení skutečných nákladních lodí i těch modelových bereme jako naprostou samozřejmost. Jsou navinuta na velkých bubnech silných navijáků, mooringmani je uvazují na pacholata vlečených lodí nebo přístavních mol. Někdy lano působí oproti velikosti vlečené lodě až neuvěřitelně tence a říkáme si, jak to, že ten obrovský tah vydrží. Spoustu zajímavého se o lanech používaných na lodích můžete dočíst na webu Denverrrope.com. Doporučuji část Heavy Marine!

 
Doprovodné remorkéry připlouvají velkým lodím na pomoc zpravidla když plavidlo pluje v uzavřených vodách a při rychlosti plavby přes 6 uzlů. Při manévru pak vstupují do hry dva systémy řízení manévru. Prvním je pohon a ovládání plavidla a druhým tažný naviják. Právě provoz navijáku může přinášet jistá rizika. Známe to i z „našeho“ modelářského tug towingu. Aby se rizika použití eliminovala byly vyvinuty automatické systémy, které kapitánovi remorkéru výrazně pomáhají. Je docela zajímavé si přečíst tuto studii, která se touto problematikou zabývá.
 
Foto
 
Je někdy s podivem jak velká a nebo dlouhá soulodí se vydávají na plavbu po řekách či plavebních kanálech. Našel jsem dva zajímavé snímky (bohužel jsem si nepoznamenal zdroje). První snímek zachycuje asi to největší tlačné soulodí a druhý nejdelší (co do počtu nákladních člunů) vlečné soulodí jaké jsem viděl.
 ZajimaveFoto-ObrovskeTlacneSoulodi
ZajimaveFoto-DlouheSoulodiNaKanale
Video
 
Australský přístav Kembla nepatří z hlediska manévrování mezi ty jednoduché a bezpečné, spíše naopak. Jak takový manévr „přistavení nákladní lodě“ k nakládce vypadá skutečně je velice hezky zachyceno na tomto videu.
 
YouTube-logo-full_color-small 
 
Přeprava vyrobeného zboží z jedné polokoule na druhou dnes už nikoho nepřekvapí. Jak ale přepravit dva veliké tlačné remorkéry se Z-Drive s nízkým ponorem z Uzmaru v Turecku do Mentevidea v Urugvaji? Pozvete si speciální nákladní loď. Nakládka remorkérů se ale bez dalších remorkérů ale neobejde!
YouTube-logo-full_color-small
 
Na závěr si necháme něco se závěrečnou tématikou. Největším hřbitovem lidských ostatků na světě je asi Wadi Al-Salam v Íráku. Tím největším je Alang v Indii. Jak to na takovém lodním hřbitově vypadá a funguje ukazuje tohle video.
YouTube-logo-full_color-small
 
(podívejte se také na videokanál Tug Towingu)
Mějte se fajn!
Keba