Stránka obsahuje přehled vleků pro tug towing, které se používají na regatách v ČR. U těchto vleků byla ověřena jejich použitelnost. Popis normalizovaného vázacího prvku pro uvázání vlečných remorkérů a prvků pro uvázání tlačného remorkéru.
VÁZACÍ PRVKY VLEKŮ PRO TUG TOWING
Každý vlek, který má být tahán pomocí vlečných lan remorkérů, musí být na přídi a zádi vybaven tímto standardním vázacím prvkem – šekl. Vázací prvky musí být umístěny v podélné ose trupu vleku.
Každý vlek, který má být tlačen pomocí tlačných remorkérů, musí být na zádi vybaven minimálně dvěma pacholaty. Minimální vzdálenost středů pacholat je 15cm. Obě pacholata musí být ve stejné vzdálenosti od podélné osy trupu vleku.
PŘEHLED VLEKŮ PRO TUG TOWING
Nákladní loď NAMOLO (Malý Kačer) - vyřazena
napodobenina lehké nákladní lodě s manipulačními jeřáby
Parametry vleku:
celková délka: 240cm
šířka: 30cm
výška: 10,5cm
ponor bez zátěže: 3,5cm
hmotnost: ?kg (bez zátěže)
počet segmentů: 5
homologován pro kategorii: LTT, TTT
vlastník: Spolek NAMOLO!
uskladnění: Velká Lečice
kontakt na majitele: spoleknamolo@gmail.com
stav k 1.8.2017: vyřazen, trup dán k přestavbě
Popis vleku:
Vlek je složen ze segmentů. Jednotlivé segmenty jsou svařeny z ocelového plechu tloušťky 2mm. Příďový a záďový segment je vybaven normalizovaným prvkem pro uvázání remorkéru. Oba vázací prvky jsou umístěny v podélné ose vleku. Jednotlivé segmenty se k sobě spojují pomocí čtyř šroubů s šestihranou hlavou. Gumové těsnění se navléká na šroub tak, aby bylo mezi segmenty sevřeno. Příďový segment se připojuje třemi šrouby a je částečně vyplněný montážní pěnou. Minimální délka vleku je třísegmentová (záď – střední díl – příď). Každý segment je opatřen nástavbou (palubou). Záďová nástavba je vybavena funkčním osvětlením z LED (poziční světla) a kotevním lankem s automatickým navíjením (jojo). Napájení osvětlení: =3,6V.
Nákladní loď Velký Kačer
napodobenina velkého tankeru
Parametry vleku:
celková délka: 277cm
šířka: 49,5cm
výška: min. 25cm, max. 32,5cm
hmotnost: ?kg (bez zátěže)
počet segmentů: 6
homologován pro kategorii: těžký TT
vlastník: Spolek NAMOLO!
uskladnění: Velká Lečice
kontakt na majitele: spoleknamolo@gmail.com
stav k 1.11.2010: nepoužitelný, probíhá rekonstrukce
stav k 1.1.2016: použitelný
Popis vleku:
Vlek je složen ze segmentů. Jednotlivé segmenty jsou svařeny z celového plechu tloušťky 2mm. Příďový a záďový segment je vybaven normalizovaným prvkem pro uvázání remorkéru. Oba vázací prvky jsou umístěny v podélné ose vleku. Jednotlivé segmenty se k sobě spojují pomocí dvou šroubů a západky. Gumové těsnění se navléká na šroub tak, aby bylo mezi segmenty sevřeno. Příďový segment je opatřen gumovým nárazníkem. Minimální délka vleku je dvousegmentová (záď – příď). Každý segment je opatřen nástavbou (palubou). V roce 2016 domácí loděnice MoNaKo a Štěchovická loděnice provedly kompletní rekonstrukci vleku.
Parametry vleku:Plošina NAMOLO - vyřazena
napodobenina těžební plošiny pro těžbu plynu
celková délka: 100cm
šířka: 80cm
výška: ?cm
hmotnost: ?kg (zátěž nelze přidat)
počet segmentů: 2
komponenty: plováky, nosná konstrukce, platforma, nástavby, dvoudílná vrtná věž
homologován pro kategorii: LTT, TTT
vlastník: Spolek NAMOLO!
uskladnění: Velká Lečice
kontakt na majitele: spoleknamolo@gmail.com
stav k 12.7.2010: použitelný
Popis vleku:
Vlek je složen ze segmentů. Základní nosný segment – rám, tvoří čtyři stoiny vzájemně spojené jeklovými profily 10x10mm. Provedení spoje – svár. Na spodní stranu rámu se dávají dva válcové plastové plováky dlouhé 100cm, se západkami a matkami pro závitové tyče. Na horní stranu rámu se dává čtvercová platforma 80x80cm. Celá sestava je spojena pomocí čtyř závitových tyčí. Na platformě stažených pomocí matky s podložkou. Rám je vybaven dvěma normalizovanýmy prvky pro uvázání remorkéru, které jsou umístěny v podélné ose plošiny těsně pod platformou. Ve středu platformy se umísťuje těžební věž, která je složena ze dvou dílů, které se s platformou spojují pomocí závitové tyče. Na platformě je umístěna dvoudílná snímatelná nástavba ubykací s heliportem a sklápěcí obslužný jeřáb. Zásobníky a jeřáb nejsou snímatelné.
Parametry vleku:Nákladní vana NAMOLO - vyřazena
napodobenina nákladní vany s nástavbou
celková délka: 120cm
šířka: 33cm
výška: 13cm
max.ponor: 6cm
hmotnost: ?kg (bez zátěže)
počet segmentů: 1
komponenty: trup, snímatelná nástavba a příďový stožár
homologován pro kategorii: LTT, TTT, TR1, TR2
vlastník: Spolek NAMOLO!
uskladnění: Velká Lečice
kontakt na majitele: spoleknamolo@gmail.com
stav k 23.7.2010: použitelný
Popis vleku:
Vlek má trup obdélníkového tvaru s vyvýšenými borty na přídi a zádi. Na zádi je po celé její šířce instalována opěrná deska pro tlačné remorkéry. Na přídi i zádi je vlek vybaven normalizovaným prvkem pro uvázání remorkéru. Na zádi jsou umístěny pacholata pro uvázání tlačného remorkéru. Trup je rozdělen na čtyři vodotěsné oddíly do kterých lze vložit zátěž. Zátěž tvoří až 20ks žulových kostek. Prostor lze uzavřít imitací krycí plachty a nebo imitací nákladu dřevěných klád. Na přídi je snímatelný stožár.
Parametry vleku:Nákladní vana Jardy Jungmana - vyřazena
maketa nákladní vany pro sypké materiály
celková délka: 181cm
šířka: 42cm
výška: 14cm
hmotnost: 8kg (bez zátěže)
počet segmentů: 1
homologován pro kategorii: TR1, TR2
vlastník: Jaroslav Jungman
uskladnění:
kontakt na majitele: JaroslavJungman@seznam.cz
stav k 1.11.2009: použitelný
Popis vleku:Vlek je vybaven na přídi i zádi prvky pro uvázání tlačného remorkéru. Jako zátěž se používá písek, kamení nebo jiný vhodný materiál. Max. ponor ložené vany 8cm. Vázací prvky: pacholata. Měřítko: 1:25
Parametry vleku:Nákladní vana Fóglovka - vyřazena
polomaketa nákladní vany pro sypké materiály
celková délka: 180cm
šířka: 30cm
výška: 17,5cm
hmotnost: 10,7kg (bez zátěže) 60kg(zaplavená)
počet segmentů: 3
homologován pro kategorii: LTT, TTT, TR1, TR2
vlastník: Martin Řehůřek
uskladnění: Brno
kontakt na majitele: mak@rcfogli.cz
stav k 1.11.2009: použitelný
Popis vleku:
Vlek je vybaven na zádi prvky pro uvázání tlačného remorkéru a prvky pro vlečení. Jako zátěž slouží voda, která se napouští do samozaplavitelných nádrží.
Parametry vleku:Nákladní vana ALMARE
polomaketa nákladní vany pro sypké materiály
celková délka: 150cm
šířka: 40cm
výška: 25cm
hmotnost: 10kg (bez zátěže) 25kg (se zátěží)
počet segmentů: 1
homologován pro kategorii: TR1, TR2
vlastník: ATELIER – BART
uskladnění: Bohumín
kontakt na majitele: msob@atlas.cz nebo sablatura.petr@homecity.cz
stav k 1.11.2009: použitelný
Popis vleku:
Vlek je vybaven na zádi a přídi prvky pro uvázání tlačného i vlečného remorkéru. Stavební materiál je překližka. Jako zátěž slouží voda v PET lahvích. Odhadovaná max. zátěž 40-50kg. Vlek byl postaven v roce 2008, spuštěn na vodu v září téhož roku.
Parametry vleku:Nákladní vana Robert Jurka - vyřazena
polomaketa nákladní vany pro sypké materiály
celková délka: 150cm
šířka: 42cm
výška: 25cm
hmotnost: 15kg (bez zátěže) max.45kg(se zátěží)
ponor: 9cm
počet segmentů: 1
homologovánpro kategorii: TR1, TR2
vlastník: Robert Jurka
uskladnění: Praha
kontakt na majitele: jurka.robert@centrum.cz
stav k 15.11.2009: použitelný
Popis vleku:
Vlek je vybaven na zádi a přídi prvky pro uvázání tlačného remorkéru. Jako zátěž lze použít sypké materuály nebo voda v PET lahvích. Odhadovaná max. zátěž max.30kg. Vlek byl postaven v roce 2009, spuštěn na vodu 15.listopadu 2009.
Parametry vleku:Nákladní vana Čochtanka
polomaketa nákladní vany pro sypké materiály
celková délka: 273cm
šířka: 41cm
výška: 15cm
hmotnost: 17kg (bez zátěže) max. 90kg(se zátěží)
ponor: max. 8cm
počet segmentů: 2
vhodný pro kategorii: LTT, TTT, TR2
vlastník: Tomáš Fil
uskladnění: Praha
kontakt na majitele: t.fil@seznam.cz
stav k 15.5.2012: použitelný
Popis vleku:
Vlek je vybaven na zádi a přídi prvky pro uvázání tlačného remorkéru i tažného remorkéru. Jako zátěž lze použít sypké materuály nebo voda v PET lahvích. Odhadovaná max. zátěž max.XXkg. Vlek byl postaven v roce 2012, spuštěn na vodu 1.5 2012. Měřítko: 1:25 (-15cm)
Parametry vleku:Nákladní loď Sofia Maersk - vyřazena
napodobenina tankeru
celková délka: 228cm
šířka: 48cm
výška: 88,5cm (s nástavbou)
ponor: 14,5cm
hmotnost: 20kg (bez zátěže) balast: 120kg
počet segmentů: 2
homologován pro kategorii: TTT
vlastník: TF – 323 Příbram
uskladnění: Příbram
kontakt na majitele: Rais.Ludek@seznam.cz
stav k 1.10.2014: zlikvidován
Popis vleku:
Konstrukce je z deskového PVC. Materiál FOREX Classic o síle 3 a 1 mm. Lepeno UHU Allplast. Nad vodoryskou částečně vypěněno PUR pěnou pro zvýšení pevnosti. Na celou loď padly 2 a 1/2 desky formátu 3×1,5m trojky a jedna deska jedničky. Vlek má standardní připojení remorkérů podle Českých pravidel TT. Barveno barvami z OBI ve spreji. Vlastní konstrukční řešení spočívá v zaplavitelném trupu. Trup je rozdělen na dvě části spojené dvěma šrouby s křídlovou maticí. Nástavby jsou nasazovací.Každá polovina má dvě centrálně zaplavitelné komory. Spouštění na vodu i vytažení na břeh zvládne jedna osoba do pěti minut včetně demontáže. Loď je plně osvětlena ve dvou režimech (kotvení a vlečení) pro noční jízdy. Přepínatelné ručně.
Parametry vleku:Nákladní loď JOLLY DUCK - vyřazen
napodobenina nákladní lodě pro přepravu kontejnerů
celková délka: 285cm
šířka: 32cm (56cm s nástavbou)
výška: 82cm (s nástavbou)
ponor: 16cm
hmotnost: 35kg (bez zátěže) balast: 145kg
počet segmentů: 1
homologován pro kategorii: TTT
vlastník: KLoM Olomouc
uskladnění: Olomouc
kontakt na majitele: kaptn@seznam.cz
stav k 1.11.2009: použitelný
Popis vleku:
Vlek je vybaven zaplavitelnými nádržemi. Vlek je vybaven dvěma prvky pro uvázání remorkéru, které jsou umístěny na přídi a zádi v podélné ose trupu.
Parametry vleku:Vlek jeřáb NAMOLO - vyřazen
napodobenina nákladního jeřábu na plovoucím prámu
celková délka: 120cm
šířka: 55cm
výška: max. 130cm
ponor bez zátěže: max. 7cm
hmotnost: 20kg (bez zátěže)
počet segmentů: 1
homologovánpro kategorii: LTT, TTT, TLR1, TLR2
vlastník: Spolek NAMOLO!
uskladnění: Velká Lečice
kontakt na majitele: spoleknamolo@gmail.com
stav k 15.5.2012: použitelný
Popis vleku:
Vlek je složen z jednoho plovoucího prámu, který tvoří plastové odpadní trubky o průměru 100mm. Na trubky je připevněn nosný rám z CD profilů na které je připevněna paluba. Jeřáb je otočný kolem svislé osy o 360°. Rameno je výklopné v horizontální rovině. Pro zavěšené břemeno je možné nastavit výšku zavěšení. Břemeno může být spuštěno i pod hladinu. Měnit polohu jeřábu během plavby není možné měnit. Jeřáb je možné z prámu sejmout pro snadnější přepravu.
Prám je vybaven normalizovaným prvkem pro uvázání remorkéru a opěrnými plochami pro tlačné remorkéry. Oba vázací prvky jsou umístěny v podélné ose vleku.
Parametry vleku:Vlek jeřáb NAMOLO II
napodobenina plovoucího jeřábu s funkčním ramenem
celková délka: ?cm
šířka: ?cm
výška: max. ?cm
ponor bez zátěže: max. ?cm
hmotnost: ?kg (bez zátěže)
počet segmentů: 1
homologovánpro kategorii: TLR1, TLR2
vlastník: Spolek NAMOLO!
uskladnění: Smečno
kontakt na majitele: spoleknamolo@gmail.com
stav k 1.1.2023: použitelný
Popis vleku:
Stavba vleku.
Parametry vleku:Nákladní loď Polymorf
napodobenina nákladní lodě ve dvou variantách s vlastním pohonem!
celková délka: 270cm
šířka: 48cm
výška: 88,5cm (s nástavbou)
ponor: 15cm
hmotnost: 25kg (bez zátěže) balast: 140kg
počet segmentů: 3 + 1 (pohonná jednotka)
pohon: DC elektromotor 12V, otáčky ovládané CD regulátorem
lodní šroub: průměr 100mm, čtyři listy
ovládání: polovyvážené kormidlo, ovládané jedním servem
vhodný pro kategorii: TTT
vlastník: TF – 323 Příbram
uskladnění: Příbram
kontakt na majitele: Rais.Ludek@seznam.cz
stav k 1.1.2015: použitelný
Popis vleku:
Konstrukce je z deskového PVC. Materiál FOREX Classic o síle 3 a 1 mm. Lepeno UHU Allplast. Nad vodoryskou částečně vypěněno PUR pěnou pro zvýšení pevnosti. Na celou loď padly 3 a 1/2 desky formátu 3×1,5m trojky a jedna deska jedničky. Vlek má standardní připojení remorkérů podle Českých pravidel TT. Barveno barvami z OBI ve spreji. Vlastní konstrukční řešení spočívá v zaplavitelném trupu. Trup je rozdělen na tři části spojené dvěma šrouby s křídlovou maticí. Nástavby jsou nasazovací.Každá část má dvě centrálně zaplavitelné komory. Pohonná jednotka je vyjímatelná, pracující pod úrovní vodní hladiny ve vodotěsném pouzdru. Spouštění na vodu i vytažení na břeh zvládne jedna osoba do pěti minut včetně demontáže. Loď je plně osvětlena ve dvou režimech (kotvení a vlečení) pro noční jízdy. Přepínatelné ručně.
Parametry vleku: Podoba nového vleku pro lehký tug towing – Damen Combi! Co tomu říkáte?Nákladní loď Morfeus
napodobenina nákladní lodě.
celková délka: 210cm
šířka: 35cm
výška: 51cm (s nástavbou)
ponor: 12,5cm
hmotnost: ??kg (bez zátěže) balast: 120kg
počet segmentů: 2
vhodný pro kategorii: LTT
vlastník: Spolek NAMOLO!
uskladnění: Příbram
kontakt na majitele: Rais.Ludek@seznam.cz
stav k 1.1.2016: použitelný
Popis vleku:
Konstrukce je z deskového PVC. Materiál FOREX Classic o síle 3 a 1 mm. Lepeno UHU Allplast. Vlek má standardní připojení remorkérů podle Českých pravidel TT. Barva trupu je řešena pomocí samolepící fólie a šedou barvou ve spreji. Vlastní konstrukční řešení spočívá v zaplavitelném trupu. Trup je rozdělen na dvě části spojené dvěma trubkami. Nástavby jsou nasazovací.Každá část má dvě centrálně zaplavitelné komory. Spouštění na vodu i vytažení na břeh zvládne jedna osoba do pěti minut včetně demontáže. Loď má otočné radarové antény.
Parametry vleku:Nákladní vana Otakara Křena
polomaketa nákladní vany s krytým nákladním prostorem
celková délka: 117cm
šířka: 41cm
výška: ??,,cm
ponor: ??cm
hmotnost: 24kg (bez zátěže) balast voda v PET: 14kg
počet segmentů: 1
vhodný pro kategorii: TR1, TR2
vlastník: Otakar Křen
uskladnění: Příbram
kontakt na majitele: krenotakar
stav k 1.1.2017: použitelný
Popis vleku:
Vlek je vybaven na zádi a přídi prvky pro uvázání tlačného remorkéru. Jako zátěž lze použít voda v PET lahvích. Odhadovaná max. zátěž max.15kg.
Nejnovější komentáře