Katalog překážek a manévrů zachycuje základní překážky a jejih varianty. Kouzlo tug towingu spočívá právě v tom, že obněma překážek je prakticky neomezaná, stejně tak jejich nové konstrukce. Všechny překážky a manévry musí splňovat jediné. Jejich proplouvání soulodím nesmí odporovat platným pravidlům pro tug towing.
Použité zkratky:
DV – délka trupu nejdelšího použitého vleku
ŠV – šířka trupu nejširšího použitého vleku
Samostatná bóje
Může být tvořena bójí nebo skaliskem, případně majákem.
Povolené barvy: červená, zelená, žlutá.
Branka
Branku tvoří dvě bóje (červená a zelená). Bóje může být nahrazena skaliskem, majákem a pod. Dvě a více branek může mít společnou jednu bóji. Branka může být rozdělana na dvě části žlutou bójí.
rozměr min. max.
šířka branky 50cm neurčeno
šířka branek – doporučená ŠV+10cm DV+100cm
Plavební dráha
Plavební dráhu tvoří soustava branek, které soulodí musí postupně proplout a nesmí z ní vybočit. Dráha plavební dráhy nemusí být přímá. Šíře branek v plavební dráze se může postupně rozšiřovat a nebo zužovat.
rozměr min. max.
šířka branek 50cm neurčeno
šířka branek – doporučená ŠV+20cm DV-20cm
rozestupy mezi brankami 50cm neurčeno
rozestupy mezi brankami – doporučeno DV neurčeno
délka dráhy 100cm neurčeno
délka dráhy – doporučeno 3xDV 5xDV
Plavební kanál
Plavební kanál může být přímý, esovitý, zalomený, zatočený, rozšiřující se nebo naopak. Šíře plavebního kanálu může být proměnlivá.
rozměr min. max.
šířka kanálu 50cm neurčeno
šířka kanálu – doporučená ŠV+20cm DV-20cm
délka kanálu 100cm neurčeno
délka kanálu – doporučeno 3xDV 5xDV
Plavební kanál pro plošinu
Plavební kanál může být přímý, zalomený, zatočený, rozšiřující se nebo naopak.
rozměr min. max.
šířka kanálu 50cm neurčeno
šířka kanálu – doporučená ŠV+20cm DV-20cm
délka kanálu 100cm neurčeno
délka kanálu – doporučeno 3xDV 5xDV
Plavební kanál s couváním
Plavební kanál, ve kterém musí soulodí změnit směr vřed na zpětný chod a na zpětný chod kanál opustit.
rozměr min. max.
šířka kanálu 50cm neurčeno
šířka kanálu – doporučená ŠV+20cm DV-20cm
délka kanálu 200cm neurčeno
délka kanálu – doporučeno 3xDV 5xDV
Obratiště
Na hladině vyznačený prostor, kde soulodí musí provést obrat min. o 180°. Zaústění a vyústění může být společné nebo každé zvlášť. Na tvaru obratiště nezáleží. Rozměry obratiště musí být takové, aby v něm šel provést obrat vleku minimálně o 180°.
rozměr min. max.
šířka zaústění 50cm neurčeno
šířka zaústění – doporučená ŠV+20cm DV-20cm
průměr obratiště DV+100cm neurčeno
průměr obratiště – doporučeno DV+50cm neurčeno
Výklopník
Prostor, kde musí tlačný remorkér s nákladní vanou přirazit ke dvěma výstupkům (nárazníkům).
rozměr min. max.
délka nárazníků 5cm 25cm
délka nárazníků – doporučená 10cm 15cm
rozteč nárazníků 50cm DV-10cm
rozteč nárazníků – doporučeno 100cm DV-50cm
Dok
Překážka na trati, která má zaústění a vyústění a předepsaný způsob proplutí. Rozměry doku musí být takové, aby byl možný předepsaný způsob proplutí nebo provedení předepsaného manévru.
rozměr min. max.
šířka zaústění 50cm neurčeno
šířka zaústění – doporučená ŠV+20cm DV-20cm
Boční dok
Prostor, kam musí remorkéry vlek přirazit bokem k určené straně doku. Šířka doku je vzdálenost mezi červeným a zeleným vjezdovým majákem. Délka doku je vzdálenost od vjezdového majáku k nejvzdálenější straně doku.
rozměr min. max.
délka doku 50cm neurčeno
délka doku – doporučená ŠV+20cm DV
šířka doku DV+20cm neurčeno
šířka doku – doporučeno DV+50cm DV+200cm
Čelní dok
Prostor, kam musí remorkéry vlek přirazit přídí. Šířka doku je vzdálenost mezi červeným a zeleným vjezdovým majákem. Délka doku je vzdálenost od vjezdového majáku k nejvzdálenější straně doku.
rozměr min. max.
délka doku 200cm neurčeno
délka doku – doporučená DV+100cm 3xDV
šířka doku 50cm neurčeno
šířka doku – doporučeno ŠV+20cm ŠV+100cm
Dok s vyvazovací bójkou
Prostor, kde je umístěna samostatná bóje, které se vlek musí dotknout. Šířka doku je vzdálenost mezi červeným a zeleným vjezdovým majákem. Délka doku je vzdálenost od vjezdového majáku k nejvzdálenější straně doku.
rozměr min. max.
délka doku 200cm neurčeno
délka doku – doporučená DV+100cm 3xDV
šířka doku 50cm neurčeno
šířka doku – doporučeno ŠV+20cm ŠV+100cm
vzdálenost bóje
od stěny doku 5cm 20cm
Dok s bočním proplutím
Prostor, kde je prostor, který nejdříve musí proplout vlek a teprve potom remorkéry.
PARAMETRY PŘEKÁŽKY NEBYLY ZATÍM STANOVENY.
Rejda
Jedna, dvě poř. tři samostané bóje, ke kterým musí remorkéry vlek přirazit a udržet v kontaktu s bójí (bójemi) po stanovenou dobu.
rozměr min. max.
vzdálenost mezi bójemi 50cm DV-20cm
Zdymadlo
Podobné jako plavební kanál, ale vždy přímé. Ve zdymadle musí soulodí zastavit po stanovenou dobu.
rozměr min. max.
šířka zdymadla 50cm neurčeno
šířka zdymadla – doporučená ŠV+20cm DV-20cm
délka zdymadla DV+50cm neurčeno
délka zdymadla – doporučeno 2xDV 3xDV
Navigace
Soustava překážek (např. skaliska), kterou je možné proplout několika způsoby, kapitán družstva si těsně před začátkem proplouvání vylosuje kurs ve kterém popluje.
Nejnovější komentáře