FoglovkaII-013V Makově domácí loděnici probíhá stavba nového vleku pro tug towing. Jedná se o klasickou nákladní vanu, která bude  využita hlavně pro tlačné remorkéry Zatím je hotová první polovina vleku. Ve výstavbě je druhý díl, který půjde spojit s již hotovou částí. Vlek tak bude opět variabilní ve své velikosti. Skoro maketový vzhled dává vleku na atraktivnosti.

Jako stavební materiál Mak použil Forex. Vlek je samozaplavovací odhadem 35 litry. Nákladní prostor bude ještě zatížitelný cca pěti až sedmi kilogramy. Imitace nákladu se připravuje. Samotný nezaplavený vlek váží 8 kilogramů. Celkový výtlak vleku je přibližně 50kg. Pro vyvážení vleku v podélné ose bylo potřeba do zádě instalovat měděnou trubku o průměru 32mm vyplněnou cementem. Jinak byl vlek po zaplavení příliš těžký na příď.

Fotogalerie (Mak (c) 2020).

Podle podkladů zpracoval

Keba