vlekblanik_modelAhoj páni Kapitáni!
Tak jsem dal dohromady základní parametry nového vleku pro TTT. Jedná se o mírně stylizovanou polomaketu Československé námořní lodě Blaník. Inspiraci a základní plán poskytl Tomáš Fil. V provedení pro tug towing jsem zvolil tyto parametry: délka 2640mm rozdělená na tři sekce po 880mm, šířka 440mm, ponor 220mm. Celkový odhadovaný výtlak je 210-220 kg. Srovnání máme dnes pouze s lodí Sofia Maersk, takže: Blaník je o něco delší (40cm) nepatrně širší (2cm) ponor je větší o 9cm. Výška volného boku je ale pouze 10 cm (Sofie 15cm). Celkově předpokládám, že by loď mohla mnohem lépe „sedět“ ve vodě s menší náchylností na vítr.

Loď bude i mít vlastní pohon (dodám regl, motor i servo z vlastních zásob a zájemce o svezení pouze připojí svůj přijímač a 3SLiPol (12V olovo nebo něco podobného) s konektorem Deans) což může rozšířit možnosti využití při TT. Nástavby vycházejí trošku menší než cca 1:25-35 což je měřítko většiny lodí používaných pro TTT. Zde je možné Blaníka ještě více stylizovat – například snížením nástavby o patro, ale tak aby chrakteristická silueta zůstala zachována. Základní trup se bude dát pro přepravu složit do kvádru o rozměrech 88x42x104 cm + bedýnka na nástavbu a jeřáby.

vlekblanik_model

Loď je opět, stejně jako Sofie, nepotopitelná s dostatečnou rezervou výtlaku tak, aby udržela napevno přivázané remorkéry. To jsem viděl vždy jako zcela zásadní nevýhodu Malého a Velkého kačera – všichni přítomní se o tom mohli přesvědčit na letošním Příbramském workshopu, kdy se Malý kačer bez varování (díky opomenutí těsnění) poroučel pod hladinu a stát se to při jízdě tutově by to odnesly i připojené remorkéry.

Rozpočet bych udělal až po diskuzi na téma, jestli ano nebo ne a v jaké formě. Podle mého soudu se v tomto případě nejedná o podnikatelský záměr a tak si můžeme dovolit nerespektovat známé heslo „peníze jsou až na prvním místě“. Až se dohodnem jak má loď vypadat, tak na ní buď budem mít, nebo to uložíme k ledu. Dál předpokládám, že se bude jednat tak trochu o kolektivní dílo. Postavím trup a dodám výkresy nástaveb, jeřábů a doplňků. Detaily lodě si doufám rozeberou mezi sebou ostatní tugtowingáři. Stejným způsobem se ve světě staví i obří modely letadel a Blaník svým způsobem obřím modelem je 😉

vlekblanik_vykres

Takže ! Pište komentáře a nápady a hlaste se kdo co bude schopen přes zimu vyrobit.

PS: ANO! Pokud by se někdo ptal, tak se jedná o pokus eliminovat z těžkého TT přemotorované springoše a takzvanou třídu 70. Tenhle vlek patří opravdovému TT a né slalomu mezi brankami – to patří do LTT.
Howgh

Luďa