Letošní druhé soutěžní setkání v tug towingu se odehrálo opět na Městské plovárně v Jindřichově Hradci. Pozlobilo nás počasí, kdy jsme kvůli dešti byli nuceni jedno kolo vynechat, ale i tak jsme si užili příjemný víkend. Sobotní deštivý večer pak byl ve znamení grilovaného masíčka jehož konzumace byla spojena s výkladem a diskusí na návrhy pravidel pro tug towing. Soutěž byla vermi vyrovnaná. Např. v kategorii TR1 měli první tři týmy za nula ve všech plavbách a tak rozhodoval celkový čas. V ostatních kategoriích byly odstupy také minimální a tak o pořadí se rozhodovalo po poslední plavby.
Je páteční podvečer a při pohledu na Městskou plovárnu v Jindřichově Hradci u rybníku Vajgar nic nenasvědčuje tomu, že zde zítra propukne letošní druhé soutěžní setkání v tug towingu. Plovárna zeje prázdnotou. Taky se není co divit počasí nestojí za nic a na sobotu předpovědi nevěští také nic dorého.
Pak se ale otevřou vrata a za nimi směrem do plovárny couvá nám všem dobře známý Ford tranzit . Modří už vědí. TT cirkus je tady! Bude se vykládat!
Jak vidno, po otevření nákladového prostoru, se některým věrným roztáhl úsměv, rozzářila očka a začali vykládat. Nikdy byste nevěřili kolik se toho do té dodávky vejde a kolik byste tam potřebovali ještě nacpat!
Ještě než propukne vykládka naplno, je potřeba aby se první stateční sešli na krátké pracovní poradě a náležitě prodiskutovali bezpečnost práce, sled operací, kam co odložit abychom to nemuseli hledat, kam zajdeme na pivo, kdo co má k pití a pod.
Je sobota ráno a stavba soutěžní tratě vypukla naplno. Vše se pečlivě vyměřuje všemi možnými i nemožnými metodami. Přesto se stavba bójí pro slalom zcela nepovedla. Soulodí neplula hadovitě, jak se původně předpokládalo, ale daleko zaplouvala na volnou vodu k provedení bezpečného obratu. Příště lépe a slalom bude asi vypadat taky trochu jinak.
Celkový pohled na přístavní komplex. Pro kategorie LTT a TTT obsahoval vypínače bonusů. Proplutí mezi přístavními bazény nebylo zcela jednoduché, ale ne taky nereálné. Předpokladem bylo mít dostatek času a trpělivosti při manévrování. Vítr a vlny se tentokráte nekonaly, takže podmínky pro soutěžní plavby byly opravdu dobré.
Při stavbě plavebního kanálu nebylo ponecháno nic náhodě. Vlek se musí vejít a tak se provedení překážky proměřuje přímo pomocí vleku. Štěstím je, že Sofie je na suchu nesrovnatelně lehčí než na hladině. Škoda, že z časových důvodů a nepřízni počasí na manévr v plavebním kanále nedošlo.
Synchronizovaná stavba překážky. Přesněji její zaplavování v podání Modré bójky a Keby.
Už se to blíží! Předstartovní informační servis pro kapitány. Je potřeba si ujasnit kudy plout, za co rozhodčí nastřelí trestné body a pod. Že při tom všem důležitém sdělování panuje velmi veselá nálada není nutno zdůrazňovat!
Jarda Jungman je tradiční účastník a dvorní fotograf. Soutěží jen v tlačácích a vždy s úsměvem ikdyž se třeba zrovna nedaří.
Manévr REJDA byl letos zpestřen tím, že vyvazovací bóje byla umístěna mezi hráze přístavních bazénů. Kapitán čelního remorkéru musel přesně manévrovat a zadní s citem brzdit aby se vlek udržel na bóji stanovenou dobu. Manévrováni trup o trup nebylo povoleno. Když se nezadařilo, bylo lepší manévr opakovat. To ovšem zase stálo drahocenný čas. (U rejdy je tým RaZ)
Pro kategorii více šroubých tlačných remorkérů byla připravena nová překážka, která připomínala písmeno A. Jedním zaústěním bylo potřeba vplout, dotknout se bóje a druhým zaústěním vycouvat. Soustředěné manévrování tato překážka od kapitánů vyžadovala, obzvláště když měli ke svým remorkérům přivázánu „Čochtanku“.
Branka číslo jedna trápila kapitány jak v lehkém tak i v těžkém tugtowingu. Většina kapitánů do branky nevplouvala přímo, ale vyplula na volnou vodu, kde se soulodím provedli obrat aby získali lepší pozici k proplutí branky. Kdo se rozhodl ušetřit čas a vplul do branky přímo se snadno dostal do potíží. I při samostatné plavbě remorkérů tuto branku kapitáni proklínali. A pak se řekne jednoduchá branka! 🙂
Vyplutí a nebo přistání v přístavním komplexu bylo tentokráte komlikovanější, ale snad o to zábavnější. Po každé změně směru bylo potřeba soulodí vmanévrovat za roh některé přístavní zdi, zastavit a opět vlek uvést do pohybu za další roh a nakonec přistát k nárazníkům. Když jste se nikde soulodí nedotklo a podařilo se minout i vypínač bonusu, byly mínusové tři bodíky doma! Snaha u všech kapitánů byla maximální a většinou chybělo opravdu hodně, hodně málo!
Soutěžní molo v Jindřichově Hradci je opravdu luxusní. Svojí délkou a šířkou umožňuje bezproblémový pohyb mnoha kapitánů a rozhodčích najednou. Pravda, mohlo by být trochu níže nad hladinou a dřevěná prkna méně klouzat, ale to jsou detaily. Kapitáni a rozhodčí z něj mají skvělý přehled o dění na trati, je krásně vidět do překážek a tak jejich proplouvání a posuzování je podstatně jednodušší než třeba v Panistávce.
Red Team aneb bráchové Červení v akci. Přivazování remorkérů k vleku není zrovna snadná záležitost a musí se na kolena a do kliku … pravda když v sobotu napršelo, hladina rybníku stoupla a pak to bylo o fous snažší.
Remorkér ala FSR Sysifos. Výkon střídavých motorů je nezpochybnitelný. Kdyby měl remorkér o trochu lepší tvar trupu, přešel by do kluzu, což je v oblasti remorkérů výjimečný jev. 🙂 Že je při tomto způsobu plavby celá hnací soustava extrémně namáhána není pochyb.
Po dlouhé době se mezi nás přihlásil nový kapitán. Milan se svým remorkérem si vlastně tug towing vyzkoušel poprvé a musel si protrpět „dětské nemoci“ svého remorkéru. Mnozí z nás tak zavzpomínali na počátky tug towingu, kdy jsme ještě byli průkopníci slepých uliček. Draze nabyté zkušenosti jsou nepřenositelné a nesdělitelné. To potvrdí každý kapitán, který tug towing zkusil. Nicméně Milan si nevedl špatně a doufáme, že v TTčku vydrží a budeme se vídat nadále.
Tým LoVe zvládl vyplutí z přístavních bazénů a plavebním kanálem opouští přístav. Letos byly veškeré klíčové manévry soustředěny do přístavního komplexu. Kupodivu jednotlivá soulodí ani nemusela často čekat na uvolnění plavební dráhy.
Je dopluto, sečteno, utříděno, nadepsáno a vyhlašování výsledků může začít. Tradiční medaile, diplomy a symbolické ceny budou rozdány.
Ještě nějaké „bublinky“ pro zábavu 🙂
Fotogalerie (Jarda Jungman (c) 2014)
Další fotografie naleznete na adrese:
http://www.rcfogli.cz/
Video (autor: Liberk(c)2014)
Nejnovější komentáře