Pro Zimní regatu v Mostě byla tentokráte připravena nová trať. Pro každou kategorii byl určen okruh, který má dvě části. První je zaměřena na přesnost manévrů, druhá na volnější plavbu. To vše v rámci bazénu o rozměrech 8x16m. V kategorii LTT a TTT jsou okruhy prakticky totožné a liší se jen při vyplouvání a závěrečném manévru. Tlačné remorkéry mají vhledem ke kapacitě vodní plochy společnou trať pro obě kategorie, ale každá kategorie se bude hodnotit samostatně.
Tlačné remorkréry
Soutěžní plavba začíná zvoláním rozhodčího „PŘÍPRAVA NA START“. Kapitán spustí remorkér na vodu v prostoru K1, přídí směrem k zaústění. Připravenost k plavbě ohlásí zvoláním „START“. Rozhodčí vydá povel „START“ a současně spustí časomíru. Tlačný remorkér samostatnou plavbou vypluje z K1, propluje branku 1 a vpluje do DOK-1. Zde se přiváže k připravenému vleku. Poté vypluje na zpětný chod z DOK-2, po vyplutí provede změnu směru plavby a pokračuje do branky 4. Následně provede manévr přistavení vleku k nakládce pod portálový jeřáb PJ1. Vpluje pod portálový jeřáb a zahájení manévru ohlásí zvoláním „STOP“. Po dobu 3 sekund se nesmí dotknout žádné překážky. Když se dotkne, považuje se to na neprovedený manévr. Rozhodčí odpočítá dobu 3 sekund a ukončení manévru ohlásí zvoláním „HOTOVO“. Soulodí vypluje z překážky na zpětný chod, provede změnu směru a pokračuje na rejdu R1, kde provede manévr REJDA po dobu 3 sekund. Od rejdy se odpoutá na zpětný chod, provede změnu směru a vpluje do DOK-2, kde provede přistání ke žluté bóji. Příď vleku se musí dotýkat žluté bóje. V okamžiku kdy se vlek dotýká žluté bóje a kapitán chce soutěžní plavbu ukončit zvolá „STOP“. Rozhodčí zkontroluje, zahájí odpočet 3 sekund. Pokud se během odpočtu vlek od bóje neodpoutá. Zvolá „STOP“ a současně zastaví časomíru. Žlutá bóje se nesmí dotknout překážky, pokud ano, rozhodčí napíše dotek. Tím soutěžní plavba končí.
Lehký tug towing.
Soutěžní plavba začíná zvoláním rozhodčího „PŘÍPRAVA NA START“. Soutěžící spustí remorkéry na vodu v prostoru PB-1 a přiváží je k připravenému vleku, který je zakotvený zádí k zaústění do PB-1. Připravenost k plavbě ohlásí kapitán zvoláním „START“. Rozhodčí vydá povel „START“ a současně spustí časomíru. Soulodí vypluje na zpětný chod (posuzováno podle vleku). z PB-1, provede změnu směru a pokračuje do PK-1(z). V PK-1 provede manévr REJDA na dvě žluté bóje s předepsanou dobou 3 sekundy. Poté pokračuje plavbou do PK-2, kde provede přistání na nárazníky v DOK1. Předepsaná doba manévru jsou 3 sekundy. Potom pokračuje plavbou z PK-2(u) do branek 1 – 2 – 3 – 4 a vpluje do PB-1, kde provede přistání k nárazníkům. V okamžiku kdy se vlek dotýká nárazníků a kapitán chce soutěžní plavbu ukončit zvolá „STOP“. Rozhodčí zkontroluje polohu vleku, zahájí odpočet 3 sekund. Pokud se během odpočtu vlek od nárazníků neodpoutá, zvolá „STOP“ a současně zastaví časomíru. Tím soutěžní plavba končí.
Těžký tug towing.
Soutěžní plavba začíná zvoláním rozhodčího „PŘÍPRAVA NA START“. Soutěžící spustí remorkéry na vodu v prostoru PB-2 a přiváží je k připravenému vleku, který je zakotvený zádí k zaústění do PB-2. Připravenost k plavbě ohlásí kapitán zvoláním „START“. Rozhodčí vydá povel „START“ a současně spustí časomíru. Soulodí vypluje na zpětný chod (posuzováno podle vleku). z PB-1, provede změnu směru a pokračuje do PK-1(z). V PK-1 provede manévr REJDA na dvě žluté bóje s předepsanou dobou 3 sekundy. Poté pokračuje plavbou do PK-2, kde provede přistání na nárazníky v DOK1. Předepsaná doba manévru jsou 3 sekundy. Potom pokračuje plavbou z PK-2(u) do branek 1 – 2 – 3 – 4 a vpluje do PB-1, kde provede přistání k nárazníkům. V okamžiku kdy se vlek dotýká nárazníků a kapitán chce soutěžní plavbu ukončit zvolá „STOP“. Rozhodčí zkontroluje polohu vleku, zahájí odpočet 3 sekund. Pokud se během odpočtu vlek od nárazníků neodpoutá, zvolá „STOP“ a současně zastaví časomíru. Tím soutěžní plavba končí.
Časový limit určí první plavba pro každou kategorii zvlášť.
Všechna tři soutěžní kola se plují ve stejném kurzu.
Keba
Nejnovější komentáře