Nechyběl na žádné regatě a doslova se stal ikonou, bez jehož účasti jsme si
„tétéčko“ nedovedli představit.
Sloužil věrně dlouhých
12 let! Snášel všechny rány, které jsme mu udělili. Trpělivě čekal ve tmě až zase přijde jeho čas a ani mu nevadilo, že jsme na něj většinou zvysoka kašlali. Až letos, poprvé, zůstal v suchém doku a čeká jaký bude jeho další osud. Ano, píšu o našem a všem dobře známém
Malém Kačerovi.
Za to, že vydržel takovou dobu v provozuschopném stavu vděčí hlavně svému konstruktérovi,
Mrazíkovi. Jeho trup svařil z poctivého ocelového plechu, takže se do něj nemusela dávat nikdy zátěž.
Segmentový trup usnadňuje jeho přepravu. Pravda, jeho nautické vlastnosti nás občas přiváděly k šílenství, ale tak to prostě bylo. Málo kdo už ovšem ví, že původně, byl trup postaven bez přídě jako
tlačná nákladní vana. Příď byla dodána o něco později. Bylo by asi škoda, kdyby trup
Malého Kačera skončil ve šrotu. Pro tlačné remorkéry by určitě šel nadále používat a stal by se tak náhradou za malou
nákladní vanu Namolo. Tu rez neohrozí, protože je z plastových květinových truhlíků. 🙂
Za poslední dva roky proběhla úspěšná obnova flotily vleků pro tug towing (Polymorf, Velký Kačer) a doplnění o nový vlek Morfeus. Bylo by možná dobré v tomto trendu pokračovat a provést přestavbu Malého Kačera na tlačnou vanu. Vzhledem k tomu, že kapacity loděnic TF323 a Monako jsou momentálně na tuto sezónu vyčerpány, obracím se na ostatní, zda by přestavbu někdo realizoval.
Podobně by si opravu nebo přestavbu zasloužila i
těžební plošina nebo
jeřáb. Tyto vleky ve flotile mají určitě svoje místo! Nepoužíváme je na každé regatě, ale když se objeví, jsou soutěžní plavby určitě pestřejší a mnohem zajímavější! Materiál by proplatil
Spolek NAMOLO!
Proč oprava či přestavba? Postavení nového vleku je vcelku náročné. Jen pro vaši představu. Stavba nového vleku
Morfeus si vyžádala už přes
100 hodin práce loděnice TF323 a nadále se na trupu pracuje. Loděnice Monako na nástavbách vynaložila cca
40 hodin a další čas bude vyžadovat dostavba a instalace doplňků, osvětlení a pod.
To není započítán
čas konstrukční kanceláře. Navíc stavbu částečně loděnice dotují za podpory Jardy Jungmana a Honzy Červíčka. Proti tomu oprava či přestavba vleku není tak materiálově a časově náročná. Tím to ovšem nezlehčuji. Určitě si to vyžádá svoje!
Jaký je váš názor na přestavbu a rekonstrukci dalších vleků?
Najde se někdo, kdo se toho ujme?
Keba
Nejnovější komentáře