Dnes se podíváme co zajímavého nabízí internet v oblasti e-časopisů nebo knih. Samozřejmě je toho spousta a tak se zaměřím jen na to, co se alespoň částečně týká remorkérů nebo pracovních lodí.
Většina lodí má kotvu. Prakticky ji na lodi bereme jako naprostou samozřejmost a je symbolem jistoty, pevného uchycení. Našel jsem zajímavé stránky, na kterých kotvy popisují včetně kotevních řetězů a navijáků.
Často se nám suchozemcům stane, že narazíme na výraz v angličtině z námořní oblasti a nevíme přesně co znamená. Překlad pomocí slovníku dá většinou nicneříkající slovo. Pak by mohla pomoci Wartsila – Námořní encyklopedie! Celkem 663 stran ve formátu PDF s hesly z oblasti lodní technologie už dokáže napovědět mnohem více.
Zahraniční odborné časopisy s námořní a plavební tématikou u nás k dostání prakticky nejsou a o remorkérech už vůbec ne! Naštěstí na internetu je jich dostatek, stačí chvilku vyhledávat. Třeba Vás zaujmou tyto čtyři:
Na závěr si přidáme ještě jeden zajímavý historický snímek a video. Na snímku, který byl pořízen z paluby HMS Rodney na Gibraltaru v roce 1941 je zachycena bitevní loď tř. Queen Elizabeth (pravděpodobně HMS Malaya) a na pozadí letadlová loď HMS Ark Royal. Nás však zajímá ten malý kolesový parník, který není parníkem, ale sloužil jako remorkér. Podobně jako u nás třeba hodně známý bočně kolesový remorkér Lanna.
Londýnské doky byly vždy fascinujícím světem na březích Temže. Pokud se do Londýna dostanete, rozhodně je navštivte i dnes, ale obrázky, které jsou zachyceny na nostalgickém videu Londons Lost Docks, už zde nepořídíte. To byl opravdu úplně jiný svět a všichni námořníci nebyli Filipínci 🙂
Keba
Nejnovější komentáře