013Stavba nového vleku pro tug towing v domácí loděnici Monako pokročila a vlek je připravený k prvnímu spuštění na vodu, vyvážení a prvním testovacím plavbám. V konstrukci došlo k několika změnám, které by měly zajistit snažší přepravu vleku a tuhost celého vleku.

005Paluba je plastová a byla položena na rám z CD profilů, které se používají pro stavbu sádrokartonových konstrukcí. Tento rám s dvěma výztuhami zajišťuje dostatečnou tuhost paluby, na kterou je potom uchycen jeřáb. Delší strany paluby jsou lemovány bortovou lištou. Na přídi a zádi jsou v rámu instalovány body pro uchycení standardních vázacích prvků pro vleky.

007Rohy paluby jsou opatřeny chrániči proti zaseknutí vlečného lama mezi palubu a plovák. Také na palubě budou instalovány prvky proti přeběhnutí lana po palubě. Zatím pouze dva na přídi. Jeřáb je otočný kolem svislé osy a rameno jeřábu je funkční. Celý jeřáb je možné z paluby sejmout pro snažší transport.

První spuštění na vodu a následné testovací plavby proběhnou na letošním Workshopu v Příbrami. Po provedení testovacích plaveb bude v případě potřeby vlek upraven a dodělán, aby mohl být použit v nové sezóně 2012.

Keba