015Pro novou sezónu v tug towingu domácí loděnice Monako připravila nový vlek. Jedná se o napodobeninu pracovního prámu s lehkým jeřábem. Konstrukce vleku byla podřízena podmínkám, které při tug towingu panují. Vše je uděláno podle hesla „co není přišroubováno – brzy uletí“. Vlek je vhodný pro všechny kategorie tug towingu.

017Na palubě je velká pracovní plošina, na které je imitace nákladu většího potrubí. Na malé zadní pracovní plošině jsou připraveny dvě bóje k značení vodní cesty. Na zádi prámu jsou imitovány dvě pracovní buňky, které slouží jako dílny. Veškeré nástavby a náklad je možné z vleku snadno sejmout, včetně vlastního jeřábu pro usnadnění přepravy vleku.

019Rameno jeřábu je otočné kolem svislé osy o 360°. Je možné měnit vyložení ramene a délku nosného lana. Nastavení jeřábu není možné během plavby měnit. Lana jsou zajištěna pomocí jednoduchých stoperů.

Stabilitu vleku zajišťují dvě betonová závaží odlitá do šedých novodurových trubek. Závaží jsou zavěšena pod palubou mezi plováky. Pro dovážení jsou odlita dvě menší betonová závaží, které lze umístit kamkoliv na palubu.

023Vlek je na přídi i zádi vybaven normalizovanými vázacími prvky pro uvázání vlečného lana od remorkéru. Na příď vleku je možné přidat  tlačnou desku s vázacími prvky pro tlačné remorkéry. Rohy paluby jsou opatřeny ochrannými prvky, které zabraňují zaseknutí vlečného lana mezi plovák a palubu. Pro snažší manipulaci s vlekmem jsou na palubě instalovány čtyři úchytné prvky. Pro zajištění v přístavním bazénu je vlek vybaven samonavíjecím kotvícím lanem. V každém rohu paluby je dvojice pacholat pro případné další vyvázání.

Výtlak plně vyzbrojeného vleku je 30kg, max. šířka 50cm, max. délka 125cm.

Na vlek bude instalováno ještě několik drobných doplňků, ale v současné době je již připraven pro soutěžní plavby. Nejnovější snímky naleznete na konci fotogalerie.

Keba