blanik-miloslavsestakAhoj Páni Kapitáni!

Obracíme se na Vás s prosbou o pomoc při stavbě nového vleku pro tug towing. Bude jím polomaketa bývalé ČS nákladní lodě Blaník, kterou mnozí z nás znají i osobně. Aby vlek působil co nejvěrohodněji, bude stavěn podle plánů. Šéfem stavby je Luděk Rais z Příbrami, všichni ho určitě dobře znáte.

Co tedy potřebujeme? Je potřeba vyrobit hlavně nástavby a další doplňky. Ty byste vyrobili doma podle plánu a pak jen dodali Luďkovi. Stavbu můžete konzultovat přímo s Luďkem.

1) Trup se bude kompletně stavět v Příbrami. Bude, posledních zpráv, vyrobený z laminátu a rozdělený na tři kusy, kvůli přepravě. Dva dílce budou dlouhé 1,3m a uprostřed jeden krátký díl. Měřítko bude cca 1:39.  U zkrácené verze budou zachovány proporce trupu. Je přislíbeno i čidlo akcelerometru se signalizací.

2) PohonČochtan slíbil dodat motor, který utočí maketovou vrtuli cca 110mm. Snad se ujme i hlavní nástavby. Tady bychom to případně ještě rozdělili na stavitele kostry a někoho kdo připraví detaily (čluny, komín, atd.)

3) Portálové jeřáby a výložníky přislíbili postavit bráchové Červení.

4)  Kryty nákladových prostor a zadní nástavba – zatím nikdo.

5) Kotevní navijáky, schůdky, a spousta dalších detailů – zatím nikdo.

6) Co kdo má doma, nebo dokáže vyrobit a dalo by se to použít: vrtule, hřídel, kormidlo, kotevní naviják, atd.

Přiložené obrázky jsou pouze náhledy. Každý ze stavitelů dostane svůj díl plánu (po dohodě možno i nazvětšovaný). Každý ze stavitelů, ať pracuje s materiálem pro něj dostupným. Nejraději však něco trvanlivého a lehkého! Laminátové desky, pěněné PVC (např. Forex – existují i levnější varianty), elektrikářské trubky, hliník a pod.
Pokud možno nepoužívat dřevo, papír, železo nebo u takovým materiálům zajistit 100% odolnost proti vodě. Rozhodně nepoužívat tabulky z PSH – rozpadají se vlivem UV a teploty. Je třeba pamatovat na to, že loď bude na rozdíl od remorkérů celý den (i noc) na vodě.

Svoje nabídky zasílejte na adresu: Rais.Ludek<zavináč>seznam.cz

Předem díky a o průběhu stavby budeme určitě informovat.

Za Luďka, do článku „tlumočil“ Keba