img_1402Jak námořnìci říkají, že desátá dělá počasí, tak v tug towingu platí, třetí soutěž dělá vítěze poháru. Proto se do Protivanova sjela prakticky kompletně stejná sestava jako do Jindřichova Hradce. Kdo nepřijel, může jen litovat, ale bohužel ne vždy a všem se zadaří. Dvacet kapitánů vytvořilo celkem 33 družstev a užívali si po dva dny soutěžní plavby ve čtyřech kategoriích.

img_1430Traťě tentokráte projektoval Robert a jednotlivá kola byla navigačně náročnější. Některé kurzy byly po poradě rozhočích trochu zkráceny, protože soutěžní plavby by trvaly příliš dlouho. Ovšem nic, co by se nedalo zvládnout. Zajímavý byl velký přístavní komplex se čtyřmi přístavními bazény, kde se tankovalo a dokovalo, přičemž přistávací manévr bylo možné provádět různými způsoby. Bylo zajímavé sledovat o co všechno se kapitáni pokoušeli. Jednou to končilo nadšením, jindy povzdechem a bodovým nášupem od pozorného rozhodčího. 🙂

Počasí nám tradičně přálo, jen vítr občas trochu přifouknul, aby pocuchal nervy kapitánů, kteří byli zrovna na trati. Opět byl při soutěžních plavbách použit jeřáb, který nepatří zrovna mezi oblíbené vleky, ale plavby jsou zase zajímavější. V těžkém TT byla v pernamenci tradičně Sofie a v lehkém Malý Kačer. Kapitáni tlačných remorkérů se museli popasovat s největší tlačnou vanou, tzv „Čochtankou“.

img_1486Hned od prvního kola nastal nelítostný „souboj“ ve všech kategoriích. Bodové rozestupy byly minimální a pokud soutěžní plavbu vyloženě někdo nepokazil, byla šance na umístění až do samého závěru. Bylo znát, že prakticky všichni kapitáni svoje remorkéry již ovládají velice dobře a dokáží naplno využít jejich manévrovací schopnosti, které se rok od roku zlepšují. Např. letošní remorkérové novinky „Jelínkovic klanu“ budou pro všechny ostatní kapitány tvrdým soupeřem. K těmto novým remorkérům se určitě později vrátíme.

img_1545V Protivanově vítězili favorité, ale popravdě…měli to vydřené 🙂 Plavby vyžadovaly opravdu maximální soustředění a přistávací manévry byly skutečnými perličkami na závěr. Udržet nervy na uzdě a potlačit páčkový běs, bylo někdy neskutečně těžké. Když se vlek o výtlaku cca 120kg nekonečně pomalu sune v milimetrové vzdálenosti kolem přístavního mola je touha drbnout do páčky vysílače opravdu silná! A přitom musíte hlídat vlečné lano, aby ani to neovlivnilo směr plavby vleku 🙂 Některé provedené manévry si vysloužily hlasité pochvalné uznání od přihlížejících.

Bylo to prostě fajn a bylo to i rozhodující ?! 🙂

Poděkování za podporu TT Cup 2013

Zvláštní poděkování za podporu Tug Towing Cupu patří firmě Loctite, která věnovala ceny pro vítěze, sekundová lepidla pro modeláře.

Fotogalerie

Video

autor videa: Jan Jelínek (c) 2013

Veškeré informace o TT v Protivanově (výsledky, plánky atd)

Keba