054Vážení kolegové páni Kapitáni!

Dovolte, abych zde, s nostalgickou slzou v pravé i levém oku, oficiálně oznámil ukončení aktivní služby svých remorkérů Monako I. a Monako II. Další osud obou remorkérů je zatím nejasný.
Remorkér Monako I. byl postaven na přelomu let 2004 a 2005 a popravdě je to už hodně „unavená“ loď, která si zaslouží vystřídat. Zažil jsem s ní skvělé úspěchy i drobné nezdary, ale po technické stránce mě tento remorkér nenechal nikdy na holičkách. Když bylo nejhůř, stačilo urvat konektor od baterie, stočit dráty a plulo se dál. Na to, že to je pápírák a jeho životnost byla plánována na 3 roky a měl to být startovací model pro tug towing, vydržel trochu přesčas. 🙂
081Remorkér Monako II. jsem postavil o něco později a nakonec to byl první remorkér pro tug towing, který měl dva funkční navijáky. Teto remorkér byl opravdový „držák“, který také neznal poruchy a nechal si líbit doslova „macešské“ zacházení. Skoro každý rok, v září uložen do suchého doku, začátkem února vyzvednut ze suchého doku a plulo se dál. Podle hesla, „co funguje do toho se nevrtá“. Jen baterii bylo potřeba dobít. 🙂
Fotogalerie zachycuje poslední plavbu obou remorkérů loni na podzim, při poslední soutěži v Panistávce.
Nástupcem bude můj nový remorkér tř.69 – Monako III. Včera jej moje domácí loděnice Monako uvedla do stavu, kdy plně vyhovuje pravidlům pro Tug Towing!