04V neděli odpoledne v domácích loděnicích Štěchovice a Monako proběhlo testování nautických vlastností Velkého Kačera. Za vlek byly připojeny známé remorkéry tř.69 – Přeříz + Monako III. Při nakládání vleku do vozidla došlo k malé nehodě. Urval se zámek u jednoho segmentu. Po krátké konzultaci jsme usoudili, že vrtačka a šroub to spraví a cca za 30 minut bylo opraveno a naloženo. Test proběhl na rybníce v Malé Lečici.

Vlek jsme spustili na vodu a zatížili cca 30kg. Trochu víc vyšlo na záď, proto je příď mírně zvednutá. Zapřáhli jsme remorkéry a … smůla. Další technická závada. Tady se ukazuje jak je testování důležité. Na Přeřízovi praskla spojka lodní hřídele. Únava materiálu. Monako III tedy zaujalo pozici v čele soulodí a Přeříz s jedním funkčním lodním šroubem dělal brzdiče.

Pak už jsme Velkého Kačera vláčeli po rybníce sem a tam, zkoušeli obraty, tlačení a pod. Byli jsme celkově příjemně překvapeni. Vlek neměl tendenci nikam splouvat a poslušně se držel v brázdě za remorkérem. Obraty s ním šly provádět překvapivě rychle. Díky značné šířce trupu je vlek mimořádně stabilní a vůbec se nekolíbá. Protože i foukalo, zkoušeli jsme tahat přímo proti větru. Aerodynamický odpor nástavby byl skoro neznatelný. Samozřejmě při silnějším větru bude odpor narůstat.

Teď už zbývá dodělat na vleku jen kosmetické záležitosti. Roman dokončuje příď a já ještě dodělám okna a zábradlí na nástavbách plus nějaká ta anténa a radar.

Foto:

Autor: Monika Vaškebová (c) 2015

Video z testovací plavby:


Keba