oldKameraDo zajímavostí jsem vybral tři zajímavé odkazy a tři videosnímky. Že majáky jsou nedílnou součástí značení plavebních cest není pochyb. Že ale existuje web, který sleduje modely i skutečné majáky v České republice bylo pro mě překvapením. Přeprava lodí přes oceány se děje pomocí jiné lodě není nic zvláštního. Viděl jsem naloženo už kde co, ale 26 remorkérů ještě ne.

Zajímavý web nejen o majácích a rozhlednách v České republice. Pro nás je potěšující, že v srpnu byly registrovány i naše majáky NAMOLO I a NAMOLO II, které používáme při našich soutěžích.

http://zaobzorem.webgarden.cz/

Hledáte inspiraci pro stavbu svého nového remorkéru. Zkuste se podívat na Ocean Tundra, který pochází od námořního architekta Roberta Allana. Pokud zabrousíte i do dalších rubrik, najdete toho k inspiraci ještě mnohem více!

http://www.ral.ca/news/2014/2014-01-10.html

Věčným tématem jsou poziční světla. Na této webové stránce je to jednoduše a naprosto srozumitelně namalované s odkazy na příslušná pravidla. Levobok nakreslený není, protože je totožný s pravobokem, jen místo zeleného je světlo červené.

http://www.bosunsmate.org/seamanship/lights.php

Že lodě přepravují jiné lodě, není žádná novinka. V Singapuru naložili na jednu transportní loď celkem 26 remorkérů pomocí jiných remorkérů a vzniklo z toho docela zajímavé časosběrné video. Musí to být docela fuška 🙂

Remorkér Fairplay známe i z našich tug towing soutěží. Soutěží s ním Tomáš Jelínek. Na tomto videu je zachycen v reálu, při asistenci připlutí nákladní lodě Berge Bureya do přístavu Rotterdam.

Ještě jedno hezké video zachycující práci zadního remorkéru při vlečení nákladní lodě MSC Alexa. Zaujalo mě, protože když si vzpomenu na některá videa fotky z našeho modelářského tug towingu, tak jsou tomu skutečnému opravdu hodně podobná.