Panistavka2015Letošní Pánistávka se konala za poněkud nestandartních okolností, v podstatě týden před soutěží se Keba ozval s hláškou “Houstone, máme problém!” – z osobně-zdravotních důvodů se bohužel nemohl soutěže zúčastnit. Zrušení soutěže pro neúčast jednoho, byť naprosto klíčového kapitána by byla opravdu škoda, takže jsme zkusili poprvé za 10 let uspořádat soutěž tug towingu bez Keby. Bylo potřeba velice rychle vymyslet a nakreslit tratě, zařídit dopravu materiálu na místo, vytisknout diplomy, nakoupit ceny. Nutno ale dodat, že ačkoliv měl Keba úplně jiné starosti než tug towing, tak zařídil ubytování, pomohl s nakládkou bójek a zapůjčil Robertovi k dopravě materiálu Vitouše, takže mu za toto vše patří velký dík! V podstatě máš Kebo soutěž za ty roky dotaženou organizačně tak daleko, že z toho můžeš udělat “franšízu”. Vše už je vymyšlené, vyzkoušené, zařízené a uspořádat to tak zvládne i vesele neorganizovaná skupina kapitánů.:-)

Návrh tratí padl konkrétně na mou hlavu, s ohledem na minimální čas (pár víkendových hodin) byly tratě tentokráte hodně “rychlokvašky”, nicméně snažil jsem se aspoň o to, aby si konečně “zamlátily” i tlačné vícešroubé remorkéry, které mnohdy v minulosti jezdily “za nulu”. Překážky pro tlačáky se dělaly tak trochu na míru předlouhému soulodí “Robertůvdlouhýtlačákplusvana”, aby měl Robert alespoň teoretickou šanci vše projet. Byl jsem nakonec přehlasován i s nápadem, že pro 42 cm širokou vanu je 40 cm mezi bójkami tak akorát, pořád ale věřím “že by se to dalo”. I tratě pro LTT a TTT nebyly zrovna z nejlehčích, takže body padaly poměrně štědře i u ostřílených týmů, oblíbený byl hlavně zahnutý kanál v podobě úzké “nudle” okolo čtvercového obratiště. Keba navíc dodal “ideový návrh” přístavních bazénů do kterých se couvalo do zatáčky, který byl do tratí s radostí zakomponován. Chyby tratí jako např. nesmyslně umístěný vypínač bonusových bodů zde taktně zamlčím 🙂

Panistavka2015-small

V sobotu ráno na přijíždějící soutěžící čekal postavený stan a mola bráchů Červených (díky!) a kolem desáté jsme měli dokončenou i trať. Počasí bylo v podstatě ideální – nepršelo, ani horko ani zima. V sobotu téměř nefoukalo, protože si vítr střádal síly na neděli, kdy funěl natolik vydatně, že tlačákům mnohdy znemožňoval komplikované přistání na dva body, takže rozhodčí často mhouřili obě oči. Ve všech kategoriích se podařilo včas odjezdit všechna tři soutěžní kola bez stresování – soutěžních týmů bylo tentokrát méně než obvykle.

Na výsledcích bylo zajímavé, že ačkoliv body ve všech kategoriích padaly štědře, tak v součtu byly body velmi vyrovnané – 3x rozhodovala lepší plavba a 1x lepší čas. Čistou nulu dokázali zajet v druhém kole LTT tým “JeJe”, v druhém kole TLR1 tým “Solo” a “Love lite” nějakým zázrakem dokázali nevypnout i ten nepovedený vypínač bonusů a tak druhé kolo LTT dokončili s krásním jedním záporným bodem. Celkově v LTT vyhráli “FairPlay”, v TTT “AC/DC”, v TLR1 bodovala “323 tlačná” a vícešroubé tlačáky TLR2 zajel nejlíp “ČSPLO II”.

Jelikož je Pánistávka poslední soutěží seriálu TugTowing Cup 2015, tak jsme vyhlašovali i celkové vítěze: “Fair Play” (LTT), “AC/DC” (TTT), “323 tlačná” (TLR1) a “ČSPLO II” (TLR2). Jak vidno tak kdo vyhrál v Pánistávce, tak vyhrál i celý TugTowing Cup.

Příští ročník začne opět v Mostě, a to opět i s Kebou 🙂

Ondra Slavík