Most2016-15Je to již vlastně tradice, kdy se do Mostu k jednomu docela malému krytému bazénu sjede několik nadšených lodních modelářů s remorkéry všech možných typů a velikostí. Oslovují se „kapitáne“ a mají jediný cíl. Na stísněné vodní ploše, kde je vytyčena soutěžní trať, zažít co nejvíce zábavy při vlečení nebo tlačení polomaket nákladních lodí a van.

Pro letošní regatu byla zvolena stejná trať jako v roce 2014. Bylo to asi dobře, protože jsem měl dojem, že si ji všichni užívali snad ještě víc než před dvěma lety. Snaha o precizní provedení manévrů a získání bonusových bodů byla skutečně veliká. Někdy až vyvolávala zbytečnou nervozitu (jako třeba u mě) a s ní přicházely i zbytečné trestné body, kterým říkáme body „idiotů“. Jak se to projevuje? Jednoduše. Ten nejnáročnější manévr zvládáte bravurně a pak přijde proplutí obyčejné branky, široké jak vrata … a co myslíte … je tam dotek s ním přichází i trestný bod od rozhodčího, který si rozhodně nic ujít nenechá.

Most2016-13Letošní trať byla takřka přesnou kopií té z roku 2014, kterou si kapitáni vybrali v hlasování.

Rozhodčí to mají v Mostě obzvlášť obtížné. Neustále běhají kolem bazénu aby měli ideální pohled na prováděný manévr. Takže je potom bolí nožičky. Přitom se musí vyhýbat svým kolegům a soutěžícím na minimálním prostoru. Často se vyklánějí nad okraj bazénu, kde se zrovna kapitán remorkéru snaží zběsilým manévrováním odvrátit nevyhnutelné – dotek. Pak zase poklekají k překážce aby viděli, zda záď vleku nezavadila o překážku. Někdy je to tak těsné, že dotek prozradí až zachvění zrcadlově rovné hladiny. Někdy si rozhodčí vyžádá asistenci kolegy, protože jinak by musel mít oči jak šnek. Dělat rozhodčího je často zábavné stejně jako když je rozhodčí v roli kapitána. Sleduje jakou taktiku jednotlivé týmy v překážkách volí, jak provádí manévry, jak využívají přednosti svých remorkérů a jak naopak slabiny je trestají. Rozhodčí může srovnávat a někdy taky žasne jak se třeba z jinak perfektní plavby během přistávacího manévru stane katastrofa a často uznale mručí a pokyvuje hlavou a do zápisu píše bonusové body.

Most2016-23Jedna soutěžní plavba právě skončila a kapitán (Honza Dolejšek) s rozhodčím (Keba) kontroluje soutěžní zápis, další soutěžní plavba v lehkém tt právě před pár minutami začala.

Novinky se objevují zpravidla na regatě v Mostě a bylo tomu tak i letos. Jestli jsem si dobře všiml, tak byly dvě. Robert Jurka představil svůj nový vlečně-tlačný remorkér pokřtěný Britt a Ondra Slavík tažný remorkér Printing Error, který byl kompletně vytištěný na 3D tiskárně a to vše vlastní konstrukce. Oba tyto remorkéry představíme v samostatných článcích.

Most2016-12Pohled do útrob remorkéru Error Printing kpt. Ondry Slavíka. Kromě elektronických součástek je i vnitřní dělení a pod součástí 3D tisku. Nic není vlepováno.

Je to vlastně vždycky stejné. Dostaví se trať, kolem bazénu se uklidí a najednou mají rozhodčí na krku stopky, v rukách desky se zápisy jízd a nad bazénem se začnou rozléhat názvy prvních soutěžních týmů, které mají připravit k první soutěžní plavbě. Započne všeobecné hemžení, hlahol, přípravy. Je to tady už to začalo a podle nových pravidel. A rovnou hezky zostra! V lehkém tt hned v prvním kole tým Lomítka pluje za -1 bod! Ostatním vyschne v krku. David a Goliáš kontrují jedním trestným bodem. Týmy Béčka, AB a Rumíci jen čtyři, Jeje pět a Fairplay šest trestných bodů! Love lite první plavbu tak trochu nedává a nasbírá bodů 8. Přitom patří mezi favority. Ostatní týmy se teprve hledají a trestných bodů mají přes deset.

 Most2016-28 Most2016-24

Družstvo Redteam nezaniklo, pouze pod vlivem rodinných událostí změnilo svůj název na Dva dědci (na obrázku vlevo). Někteří kapitáni volí do bazénu stylové oblečení bez plážových doplňků, jako již zkušený matador Liberk (na obráku vpravo).

V těžkém tt je to podobné, ale zkrácený Polymorf je přeci jen o trochu náročnější na prostor a tak body naskakují o něco víc než v lehkém tt. Vedení se ujme tým Zběsilé páky s pouhými čtyřmi body. Další velmi povedenou šestibodovou plavbou do soutěže vstoupí tým TF323. O jediný bod za ním loňský vítěz poháru AC-DC a pak Sršni a Béčka po osmi bodech. Těsně pod deset bodů se dostane ještě tým Drsný šrouby.

Most2016-18Tým TF323 při provádění manévru, při kterém jde o bonusové body.

Tlačné remorkéry s nákladní vanou plují podél okrajů bazénu a nebo rovnou napříč bazénem. I zde je první kolo maximálně vyrovnané. V kategorii TLR1 pluje neplépe JaPaDo bez trestného bodu. Jeden bodík inkasoval Bublina a dva ČSPLO. S jistým odstupem pak První vodní a ČSPLO III. V sousední kategorii TLR2 bez trestného bodu plují týmy 323 tlačná a Tlačmen. Sólo inkasoval jeden trestný bod a Ladous se svým Springerem bohužel trochu víc – rovných dvanáct.

Most2016-09Remorkér Britt, novinka letošní sezóny, je k vidění za vlekme pro lehký TT (Malý Kačer)

Druhé kolo soutěžních plaveb začalo míchat pořadím. Kapitáni se rozpomněli na rok 2014, oživili si páčkování a manévry se rázem zpřesnily! Soutěž se ještě víc vyrovnala! V lehkém tt si nejvíce polepšili Love lite. Kapitáni tohoto týmu dostali bonusové body a pouhý jeden dotek je připravil o čistou plavbu. V porovnání s prvním kolem velké zlepšení. Rumíci, Lomítka a Béčka pouhé dva body, JeJe tři a AB, FairPlay a Fógli po pěti.

V těžkém tt se míchalo pořadím také. Výbornou plavbu předvedl tým TF323 jen tři body. Sršni čtyři a zlepšení předvedly také týmy Love a Zběsilý páky s pěti body. Nejlepší zlepšení bylo u týmu AC-DC s pouhým jedním bodem.

U tlačných remorkérů se vyměnil vlek. Jeřáb je přeci jen náročnější než klasická vana a tak prakticky všechny týmy si pohoršily, ale pořadí se příliš nezměnilo.

Most2016-22

Tradičním účastníkem v Mostě je se svým Springerem (TR1) Ladous.

Po prvním soutěžním dni měly všechny týmy za sebou dvě soutěžní plavby a všem bylo jasné, že třetí kolo bude rozhodovat mnohem víc než bývá zvykem. Díky bonusové překážce bylo možné výrazně postoupit kupředu a vedoucí týmy se budou muset hodně snažit, aby svoje vedení udržely. Vyrovnanost je opravdu veliká. Když jsme se všichni opět sešli v hotelové restauraci, proběhla členská schůze Klubu NAMOLO! a pak příjemná kapitánská veselice. 🙂

 Most2016-08 Most2016-01 

V sobotu se na nás přijeli podívat vzácní hosté, Honza Červíček (zcela vlevo), jehož lodní šrouby má nejeden remorkér v TT a Bambinot (vpravo)

Neděle, den který vše rozhodne. V lehkém tt Replikanti pouhé tři body a litovali nepovedeného prvního kola. Pak si trochu pohoršili Béčka a ve finále je to stálo bednu. Tým AB zopakoval výkon z prvního kola a jen díky horší plavbě skončili čtvrtí. Rumíci předvedli velmi dobrou plavbu a byly z toho jen dva body. Jenže Love lite šlo za vítězstvím nekompromisně. Závěrečnou čistou plavbou s bonusovým ziskem bodů smazali manko z prvního kola a svoji kategorii tak vyhráli.
V těžkém tt byla situace ještě vyrovnanější. Zběsilé páky a Béčka pouhé tři body. Béčkám to na bednu nestačilo, ale pro Zběsilé páky to byl bronz. Love pluly čistě, ale vypnuli si vypínač bonusových bodů a tak to bylo „jen“ za nula. Opět mohli litovat nepovedeného prvního kola. Sršni zaútočili na první místo a krásnou plavbou jako druhý tým dosáhli nulového zisku. Čekalo se co předvede TF323. Soutěžní plavba za čtyři trestné body na bednu nestačila. Pak už ve hře o bednu zbýval jen tým AC-DC. V první polovině plavby to vypadalo beznadějně, ale bonusové body nakonec počet trestných bodů snížil natolik, že svoji kategorii vyhráli.

V tlačných remorkérech Bublina neponechal nic náhodě a plul za nula trestných bodů. Zbývající týmy pluly prakticky za minimum, ale na první místo to již nestačilo. U tlačných remorkérů s více pohony Vyhrál tým Sólo.

Výsledky

Pak už to bylo tradiční. Bleskový úklid tratě, vyhlašování, loučení a cesta domů. 🙂

Novinky
Startovaly dva nové remorkéry.
První byl tlačný remorkér Britt, který kormidluje Robert. Remorkér bude představen v samostatném článku.
Druhým byl vlečný remorkér Error Printing, který kormidluje Ondra. Tento remorkér je unikátní tím, že byl celý vytištěn na 3D tiskárně…a vypadá opravdu skvěle!

Fotogalerie

Další informace k regatě Zimní TT v Mostě 2016

Tug Towing zdar!
Keba
P.S. – video ještě stříhám!