NovyMalyKacer-predloha-01Současný vlek pro lehký tug towing, důvěrně přezdívaný „Malý Kačer“ je už vpodstatě plovoucím vrakem. Udělal obrovskou službu a díky trupu z ocelového plechu si nechal líbit opravdu hodně. Nástavby jsou v dezolátním stavu a jejich oprava je prakticky už nemožná a o estetické stránce je už lepší nemluvit. Vlek už také nevyhovuje z hlediska technických parametrů. Nízké boky s netěsnícími palubami nezaručují bezpečnost plavby a příď byla nejednou docela hodně zaplavená. Je vpodstatě zázrak, že tento vlek šel ke dnu jen jednou a s ním i remorkér, který jej vlekl.

Nový vlek by měl mít kostrukci trupu stejnou jako má Polymorf, tedy se zaplavovacími komorami. Materiál stejný. Změnit by se měl i poměr délky a šířky. Celková délka by byla cca 230cm a šířka cca 35cm. Výška boků se bude pohybovat kolem 15cm a výtlak cca 40kg. Trup by se skládal celkem ze tří segmentů. Zlepšit by se také měly nautické vlastnosti vleku, kdy trup bude více hydrodynamický s kormidlem pro lepší směrovou stabilitu vleku.
NovyMalyKacer-planek
Náčrtek základních rozměrů trupu
Pokud se někdo ujme stavby nového vleku, Spolek NAMOLO! uhradí materiálové náklady na stavbu vleku. Je také třeba vybrat předlohu, podle které bude vlek postaven. Nakreslit základní plán a pak vše zrealizovat.
Ujmete se někdo stavby nového vleku pro lehký tug towing ?
Svoje nápady, připomínky můžete psát do diskuse pod článkem. Pokud budete mít zajímavou inspiraci napište do diskuse odkaz. Stačí se zeptat strýčka Googla heslem CARGO SHIP 🙂
Několik inspirujících obrázků
Co se stane s Malý Kačerem pokud bude nový vlek? Trup bude odstrojen a bude z něj udělána nákladní vana pro tlačné remorkéry. V současné době je jich dostatek, ale klubová nákladní vana je také už za hranou své životnosti a je načase ji vyměnit.
Keba