NovyMalyKacer-obraz1Nový vlek pro kategorii lehký tug towing dostává reálnou podobu. Díky Robertovi. Vše navrhl a ujal by se i stavby trupu vleku. Vyměnili jsme si s Robertem ohledně stavby vleku několik zpráv. Abych se v přepisu naší korespondence nedopustil nepřesností, zveřejním ji skoro v plném originálním znění (kurzíva).

Nazdar Kebo,
reaguji na tvůj příspěvek. Znáš mě. Hned jsem to dal do hlavy a tohle je výsledek. Posílám obrázek, kam jsem naznačil vše potřebné. Nalevo je výkres od výrobce. Na pravo nahoře je snížená verze, dole potom zkrácená.
Pouštět se do toho určitě nechci. Lodí a jiných projektů mám dost a dost, ale hrozně mě baví stavět trupy – pozitivní laminace. Myslím, že bych se mohl hodně přiblížit reálnému trupu. Opláštění trupu by bylo z 6mm depronu, na každé straně by byly 3 vrstvy 160 laminace letoxitu (1mm zvenčí a 1mm uvnitř), na namáhaná místa bych dal carbosil pro zpevnění. Dost mě láká udělat tak dlouhý trup. Taky bych chtěl vyzkoušet dvě balastní nádrže na minimální a maximílní ponor. Určitě by se mi líbilo, kdyby loď byla jenom půlená. Chtěl bych loď i ovládat. Motor by byl v lodi v suchém trupu.
Když se nikdo neozve a uvidím jak mě bude vytěžovat moje nová práce, kde nastupuju 1.prosince. tak jdu do toho!
Myslím si, že trup bude hotový velmi rychle (to mě baví a je to výzva), dokončení bude muset udělat někdo jiný (to mě moc nebaví, ale zase nástavba není tak složitá) a výsledné tmelení a stříkání taky (tady mám teorii 3krát a dost, pak bohužel trup není moc rovný a také nemám prostory – jen v létě na zahradě u rodičů).

NovyMalyKacer-plan1

Následovaly některé moje dotazy ohledně konstrukce trupu, materiálová a finanční náročnost.

Čau!
Zkusím se do stavby pustit co nejdříve, abych to měl rozpracované ještě než půjdu do nové práce. Stavbu jsem konzultoval s Milanem Sedláčkem. Něco mi doporučil ohledně vyztužení dna trupu. Od tebe potřebuji rozhodnutí o tom, na kolik kusů to mám dělit a jak vysoké borty mají být. Já bych preferoval 2 díly a nižší variantu. Váha vleku půjde spočítat relativně přesně a zaplavované prostory přizpůsobím min. výtlaku 40kg a asi 80kg (čára ponoru bude níž než 16cm). Pro nižší variantu hraje i použití šířky laminovací tkaniny, šíře musí být (250 + 380 + 250) = 900 + 2*50 jako přesah.
Nástavbu bych navrhl ze sklolaminátu, nastříká se na bílo a okna se tam nalepí z černé fólie, nebo obráceně a pak se to nastříká barvou. S fólií by mohl pomoc třeba Mak (ten dělá v reklamce). Nebo se okolí oken vymaskuje páskou a pak se provede nástřik.

Podklady pro finanční odhad:

OBI
– 2x překližka 1200x700x5

– lišty 6ks 20x20x1000
– lišty 10ks 10x10x1000
– lepidlo purex 2ks
– vruty do dřeva 50ks

PECKA
– podle hmotnosti tkaniny letoxit asi 5littrů
– letecká překližka 390×197, na každý spoj dílu trupu 2ks + 2ks navícHavel-composit

– typ mám vyzkoušený,  160 tkanina, šíře 1metr, délka 20metrů (6vrstev po 2,5 metrech + 5 metrů na dílčí vyztužení), přebytky bych si vzal.

Drogerie
– malý velký váleče na laminování 10ks + 10ks

– perchlorethylen 2litry

Houška modelářství
– desky Depromu tl. 3 a 6 mm

– počty nevím, tl. 3 bude asi 6 ks, tl. 6 bude použita na trup a na žebra, která se potom odstraní

Někde z netu
– sklolaminátové desky tl. 1 mm

– odhadem 6m^2

Ceny a množství upřesním až budu doma. Depron bych kdyžtak dokoupil podle potřeby. Sklolaminátu objednám raději víc, přebytky bych si vzal. Víc mě nenapadá, ovládání a motorizaci zatím v návrhu neuvažuji.
Co ty na to?

P.S.: Zkusím poprosit Damen jestli mi poskytne víc informací. Ohledně mého remorkéru a jeho světel byli vstřícní.
Robert

Ptal jsem se Roberta proč zvolil tuto technologii na výrobu trupu a proč třeba nepoužít stejný postup jako u Polymorfa.

Ahoj,
tento způsob dělání trupů se mi líbí. Myslím si, že dosáhneme lepších hydrodynamických vlastností. Můžeš to brát jako testovací trup pro trup na Blaníka o délce 317cm, pokud mě paměť neklame, tak Lůďa to chtěl taky laminovat. Nejsem si jistý, jestli z forexu uděláš tak pěkné přechody. Dělal jsem s ním JIF65 a moc to nejde tvarovat. Kdyby jsi chtěl vidět jak se mi povedl trup na Kalarce, tak můžeš přijít někdy na čumendo. Zatím jsem ho netmelil ani nestříkal. Získáš tím povědomí o tom o čem mluvím. Podobně jsi si nechal dělat trup na tvoje Monako. Já mám trošku jiný a preciznější postup. Odhad cen pošlu až budu doma, asi 15.října. V hlavě nemám úplně všechno. Klidně to dej na web, ať se k tomu vyjádří i ostatní. Můžeme z toho udělat i článek do RC Revue a nějaké peníze získat zpět.
Robert

Zalíbil se mi ten nápad, jak získat zpět část financí.

Tak Kebo,
nějak jsem se dopracoval k odhadu ceny bez broušení, bez kytování a bez barev. Pokud jsem neudělal někdy chybu ve výpočtech, tak trup by měl stál asi 10-11tisíc. Očekávaná hmotnost prázdného trupu by měla vyjít mezi 15-20kg. Dej mi vědět jestli se do toho mám pustit. Čas do konce listopadu mít budu, mohl bych alespoň začít.
Robert

 NovyMalyKacer-obraz2
Teď Vás všechny, páni Kapitáni, prosíme o vaše názory, připomínky, nápady a pod. Prosím konstruktivně, aby to byla čistě vědecko-konstruktérská dišputace na úrovni. Předem díky. také Vás prosím o vyjádření na následující otázku (svoje odpovědi uveďte do diskuse pod článkem) nejpozději do 25. října 2016.
Otázka:
Souhlasíte s tím, aby na stavbu vleku byla z klubových prostředků uvolněna předpokládaná částka?
Předen Vám všem děkujeme!
Tug Towingu zdar!
Kena