Když jsme poprvé přijeli s TT cirkusem na malý bazén dětského domova v Mostě, nikdo z nás v roce 2007 netušil, že ta kapesní vodní plocha o rozměrech 8×16 m se pro nás stane takřka srdeční záležitostí. Letos jsme se s bazénem loučili už s tím, že příští rok s námi automaticky počítají zase. Myslím, že to je pro náš Spolek NAMOLO! velmi potěšující a chtěl bych všem, kteří do Mostu jezdí poděkovat, že svým vystupováním a chováním pomáhají tuto již tradiční regatu uskutečnit!
Přípravy na regatu proběhly už podle zaběhnutého scénáře a všichni byli zvědaví jaká bude nová trať a hlavně jak se brněnská konstrukční kancelář Ondry Slavíka a domácí loděnice TF323 a MoNaKo vypořádají se stavbou nového vleku pro lehký tug towing. Navíc bylo avizováno několik novinek ve flotile remorkérů, která brázdí soutěžní tratě. Bylo na co se těšit!
Lůďa mobilizoval stavební kapacity loděnice a nový vlek se v Mostě skutečně objevil. Když jej vyložil na hotelový pokoj, ještě silně „voněl“ zasychajícím lepidlem. Nástavby pasovaly dobře a tak zavládla spokojenost. Po spuštění na vodu, jsme napjatě očekávali zda se opravdu zaplaví jen balastní nádrže. Trup se zanořil přesně podle předpokladů a po hladině běžela vlna očekávání jak se bude chovat při soutěžních plavbách. Těsně před zahájením soutěží byl Robert před shromážděním kapitánů jmenován kmotrem nového vleku a slavnostně jej sektem pokřtil na Morfeus. Zbytek sektu jsme bohapustě svorně vypili. 🙂
Trať měla celkově jednodušší koncept a soutěžní plavbu rozložila do dvou fází. První byla zaměřena na manévry, druhá na plynulou volnější plavbu. Právě druhá fáze u některých kapitánů vyvolala mírné zděšení. Jak se s postupem doby ukazuje, manévry nejsou až takovým strašákem jako samostatná branka v kursu. Tady byly hned tři za sebou a k tomu jedna samostatná bóje přesně v takovém místě, aby maximálně překážela. Výhodou této tratě byla plynulost plavby a její trvání, které bylo tak akorát, že jsme vše v pohodě stíhali.
Je sobota 11:15 a na soutěžní plavby se vydávají první soulodí. Většina sleduje první plavbu nového vleku. Trať se zdá být jednoduchá, pro tlačné remorkéry až příliš, protože tam kapitáni postupně sází jednu nulu za druhou. Ve vlečných kategoriích přeci jen nějaké bodíky naskakují, ale ne moc a vyšší příděl trestných bodů je dílem technické závady, jako třeba u týmu Love-lite. Někteří zase podcenili časový limit, který umožňoval klidnou plavbu, ale nějaké nekonečné ploužení už nikoliv. Všem začínalo být jasné, že to bude opravdu velmi vyrovnané a že budou rozhodovat lepší plavby a čas.
V kategorii LTT tým Béčka zahájil čtyřmi body, pak přišla smolná plavba Love-lite a nový remorkér Adam III vypověděl Godrikovi službu hned na začátku plavby. Tým Last Minute promarnil časový limit a RaZ nasbíral devítku. Pak už to šlo Rumíci tři body, Lomítka kontrovaly dvěma. Replikanti neponechali nic náhodě a pouze za tři stejně JeJe a MULA. Bitva začala. Jen Fógli (také nový remorkér v týmu), Splašené kačenky a Dva dědci nasbírali bodů lehce přes deset. Kupodivu čistou plavbu nezaznamenal nikdo.
V TTT byla vyrovnanost ještě větší! Srši zahájili za devět. Týmy Dva dědci, RaZ a ještě Tahat a tlačit posbíraly přes deset. Zbytek startovního pole se nedostal přes pět trestných bodů! Ale ani zde čistou plavbu žádný tým nezaznamenal i když týmy AC/DC a 1:1 měly k tomu velmi blízko.
Zato u tlačných remorkérů čisté plavby následovaly skoro jedna za druhou a to bez rozlišení zda šlo o jedno šroub nebo vícešroub! Získat jeden trestný bod mohlo mít fatální následky v celkovém pořadí. Ukázalo se, že trať pro tlačné remorkéry byla navržena příliš snadná.
Druhé kolo se plulo stejným kursem a tak se dalo očekávat, že všechny týmy si polepší. Záludnosti tratě již byly dobře známy. Přesně to se také stalo v kategorii LTT kromě tří týmů. Teď šlo o to jak moc si jednotlivé týmy polepšily. Aby zůstala zachována naděje na čelní umístění, bylo potřeba s body zůstat pod magickou desítkou. Čistá plavba se opět nepovedla nikomu. Jen tým JeJe už už k ní měl blízko, ale nakonec si také jednou škrtnul a rozhodčí viděl.
V kategorii TTT také většinou druhá plavba znamenala zlepšení a tlačenice na čelní pozice se řádně zahustila! Týmu 1:1 se podařila čistá plavba! Tím se dostali na čelo soutěže a měli dobrou výchozí pozici pro celkové vítězství. Jak ale známo před třetím kolem žádné kdyby neplatí.
U tlačných remorkérů se trochu změnil styl soutěžních plaveb. Kapitáni poznali, že plout bez bodu nebude stačit a že je potřeba přidat rychlost. Tak bylo možné sem tam spatřit soulodí v opravdu velmi rychlých obratech a přesunech od manévru k manévru. Rychlá plavba sebou nese riziko trestných bodů, ale i tak týmy Sólo, 323 tlačná, Tlačmen a Bublina zůstávaly bez trestného bodu.
Po 17:00 hodině byly dvě soutěžní kola hotová a mohli jsme se odebrat na hotel si řádně odpočinout, dobít baterie a odstranit drobné poruchy na remorkérech. Zítra půjde o všechno! 🙂
Výborná fotografie!
Je krásné v co se může proměnit kapitán, když si stoupne na správné místo!
Neděle, devět hodin ráno. Nervózní popocházení, třesoucí se ruce, těkající pohledy, usmívající se rozhodčí. Začíná poslední třetí kolo. Bude se rozhodovat a všichni to vědí.
V lehkém Béčka zopakují výkon z druhého kola (3b.) a budou čekat na ostatní. Love-lite pluje už jen o prestiž, stejně jako LastMinute. Tým RaZ do čelních pozic už také nemůže zasáhnout, ale podaří se mu čistá plavba! Teprve druhá v obou vlečných kategoriích. Rumíci si pohorší o bodík a to je ve finále stojí bednu. Stejný výkon podají Lomítka. Replikanti měli čistou plavbu také nadosah, ale nakonec si dvakrát ťukli. Na druhé místo to ale stačilo. Čekalo se na vedoucí tým JeJe. Oba kapitáni podali soustředěný výkon a dva ťukance jejich celkové prvenství už neohrozily!
Velké drama se odehrávalo v těžkém. Tým Sršni zahájil za jeden trestný bod a kapitáni mohli litovat tak trochu nepovedeného prvního kola. Zběsilé páky si na konci plavby připsaly celkem čtyři body což bylo horší než v kole druhém, ale ve finále na top 5 to stačilo. David a Goliáš také pouze jeden trestný bodík, ale horší druhé kolo vzalo šance na lepší umístění. Pak nastoupil doposud vedoucí tým 1:1. Snad vědomí, že lze celou soutěž vyhrát, svázalo páčky RC vysílačů než obvykle a rozhodčí po skončení soutěžní plavby napočítal celkem 4b. Ouvej! Jenže Ondra a Godrik jsou mazáci a do boje o prvenství nasadili psychologickou zbraň.
Po roční pauze se k tug towingu vrátil Mak, což jsme všichni uvítali!
Věta, kterou žádný kapitán před soutěžní plavbou nechce slyšet.
Když na vodu spouštěli svoje remorkéry kapitáni týmu AC/DC uslyšeli – „Když zajedete za nula, tak jste první!“. Až do přístavu v plavebním kanálu to za nula bylo. Pak ale přišlo nepatrné zaváhání a rázem byly na kontě dva trestné body. Zbytek tratě opět čistě, ale šest bodů celkem nemuselo stačit ani na druhé místo. Ještě tady byl tým Béčka. Magická formule zafungovala i zde. Sice jen jeden trestný bod a celkově stejný počet bodů jako tým 1:1, ale právě čistá plavba týmu 1:1 ve druhém kole rozhodla o jejich vítězství. To bylo radosti! 🙂 Tím byla první tři místa rozdána, ale zbytek týmů si rozhodně nic nedaroval a žádné ledabylé proplutí zaznamenáno nebylo. Každá soutěžní plavba je otázkou prestiže celého týmu.
Tlačáci sváděli prakticky stejnou bitvu, ale jen trochu jiným stylem. Heslo bylo speed! A to přinášelo svoji daň. Doposud bez bodový Sólo si připsal bodík a bylo po zlatě. Nervy na uzdě udržely týmy Bublina a Tlačmen a v jejich kategoriích by jim to mohlo zajistit první místa. 323 tlačná také doplatila na rychlost a byly tam rázem dva body, ale na bednu to ještě stačilo. Pandora také přidala čistou plavbu, ale celkově 4b. k medaili nevynesly. Tým JaPaDo nepodlehl honbě za časem, ale velmi vyrovnanými plavbami si zajistil stříbro. Na bronz si překvapivě dosáhl tým BjůtyFuj s novým a maketovým tlačákem, který se do soutěže přihlásil až na místě.
Že soutěžní plavba vyžaduje maximální soustředění
a nikdo z kapitánů nic nepodceňuje, je dobře patrné z výrazu jejich tváří!
Musím konstatovat, že tohle byla opravdu hodně napínavá a vyrovnaná soutěž ve všech kategoriích! Přitom vše probíhalo v pohodě. Zaslechl jsem několik poznámek k připsání bodů, kdy na překážku bylo soulodí „hozeno“ proudem vody od kousek vedle manévrujícího remorkéru. Slibuji, že při dalších návrzích tratě se pokusíme k tomu přihlížet aby takové situace nenastávaly. Chápu, že taková situace dokáže rozmrzet a jsem rád že tyto poznámky se zaznívají. Vždy je co zlepšovat.
Trať zmizela z vodní hladiny během okamžiku! Je zabaleno, naloženo a můžeme vyhlašovat! Potlesk, diplomy, medaile a drobné ceny, loučení a potřásání rukama a pak … pomalý rozjezd domů s vědomím, že se v tropickém ovzduší bazénu sejdeme za rok znovu!
Fotografie:
(z důvodu kapacity budou celé fotogalerie ukládány na Google Foto)
1. album – https://goo.gl/photos/egVR6YxEU1ARizfS7
2. album – https://goo.gl/photos/idC3BpNL36YVdVg9A
3. album – https://goo.gl/photos/tuMd6JnBq8n4SyJo6
4. album – https://goo.gl/photos/t4zG2GJbBQ26tgnz8
RC Fógli – http://www.rcfogli.cz/modules.php?name=coppermine&file=thumbnails&album=384
Video:
(podívejte se na videokanál Tug Towingu)
To ovšem není z Mostu všechno v dalším článku se budeme věnovat novinkám, které jsme mohli v Mostě vidět a nebylo jich málo! A nezapomeňte ještě odpovědět na anketu! Díky!
tug Towingu zdar!
Keba
Nejnovější komentáře