Novinka-Pandorai-5Na letošní první regatě se představilo hned několik novinek, což svědčí o skutečnosti, že kapitáni v zimě nelenošili, ale naopak pilně se činili! Oproti předchozím sezónám to byla „úroda“ takřka nebývalá. Pojďme se tedy podívat, co se v domácích loděnicích během letošní zimy postavilo.
 
 
 


Novinka-Morfeus-1Nový vlek

Bezesporu největší novinkou byl nový vlek Morfeus pro kategorii lehký tug towing (LTT). Ke stavbě byl použit osvědčený materiál Forex. Umožňuje rychlou stavbu a příbramské loděnice již ovládají jeho tvarování, takže trup má ladné křivky. Na vleku zbývá ještě dodělat pohon, kormidlo a spousta detailů včetně povrchové úpravy, ale jeho použití se plně osvědčilo a můžeme se těšit na jeho plné nasazení v regatách.
 

Novinka-Salvador-1Vychytávka

Jak udělat z vlečného remorkéru tlačný? Vcelku jednoduše, jak předvedl Vítek se svým remorkérem Salvádor Dalí. Stačí na něj přidělat tlačné kozy. Vtip je v jejich velmi snadné montáži a demontáži. Navíc celý nástavec vypadá na remorkéru přirozeně a nikterak neruší jeho vzhled. Stačilo využít prvky, které byly na remorkéru již instalovány. Víc napoví obrázky. Jak to celé vypadá se můžete podívat na následující animaci: https://goo.gl/photos/sWhXSFAjygbqVJJD9
 

Novinka-Fachman-5Přestavba

Nám všem dobře známý remorkér Fachman tř. Springer, jeho kpt. Liberk vybavil novým motorem a jak jinak než střídavým. Motor je z IONa – Turnigy GliderDrive SK3 3858 840kv a regulátor je HobbyKing Brushless Car ESC 45A. Je to „trochu“ naddimenzované, ale aspoň se to nezahřeje. K regulátoru má Liberk i programovací kartu a s ní vyladil pro ten motor optimální nastavení. Na výkonu remorkéru to bylo hned znát. Zdá se, že střídavé motory brzy převládnou nad klasickými „plechovkami“, pokud se tak již nestalo.
ifFotogalerie100x100Novinka-Archa-5Nové remorkéry
Po roční přestávce se Tug Towingu navrátil kpt. Mak a hned s novým remorkérem Archa. Jedná se o remorkér vlastní konstrukce typu carousel. Jeho pohon je tak trochu zvlášní. Lodní šroub vytváří usměrněný proud vody, který je vychylován podle potřeby směru plavby. Bohužel přes odvzdušnění docházelo k přisávání vzduchu a tím pádem pohon neměl takovou účinnost jaká byla očekávána. Problém je snadno řešitelný a Mak jej do příští regaty odstraní.
ifFotogalerie100x100
Novinka-Pandorai-5Tomáš je nejmladší kpt., který tug towing jezdí a rozhodně se mezi dospěláky neztrácí. Naopak! Letos navíc zkouší startovat i v kategorii tlačných remorkérů (TR1) a hned s novým remorkérem Pandora tř. Springer. Pohon je realizován pomocí tzv. falešného Z-pohonu. Lodní šroub je přímo na hřídeli střídavého motoru, který pracuje pod vodou. Prakticky jako je tomu u remorkéru Armstrong kpt. Hozy Dolejška. Pandora je vyvedena v bleděmodré barvě a doplňky na palubě i v interiéru již byly vyrobeny pomocí 3D tisku. Stejně tak jsou vytištěna ozubená kola pro ozubený řemen na otáčení s motorem. Délka se vším všudy je 49cm a šířka 20 cm.
ifFotogalerie100x100
Novinka-AdamIII-1Když jsme u 3D tisku, tam musíme zmínit novinku kpt. Godrika. Loni vzbudil malou senzaci remorkér Error Printing  kpt. Ondry Slavíka, který byl celý vytištěný a remorkér Adam II je také celý vytisknutý pomocí 3D. Remorkér je velmi zajímavý a nebýt drobných dětských nemocí, tak se i plně osvědčil. Godrik ale uvažuje o výměně lodních šroubů, protože prototypy se nezdají být optimální.
 
ifFotogalerie100x100
Novinka-AB-4Na regatě se nečekaně objevil kpt. Zdeněk a hned s parádním tlačným remorkérem American Beauty v maketovém provedení! Nádherný kousek provedený klasickou stavbou. Jeho větší délka a menší ponor pro tento remorkér nepředstavovaly žádný handicap v obratnosti. Dva motory a dvě lodní vrtule podávaly dostatečný výkon, aby si hravě poradil s nákladní vanou. Kapitán byl nakonec velmi spokojený i s tím, že si během regaty neurazil žádný z maketových doplňků na palubě!
ifFotogalerie100x100
Těšíme se na další novinky!
Keba