
Bezesporu největší novinkou byl nový vlek Morfeus pro kategorii lehký tug towing (LTT). Ke stavbě byl použit osvědčený materiál Forex. Umožňuje rychlou stavbu a příbramské loděnice již ovládají jeho tvarování, takže trup má ladné křivky. Na vleku zbývá ještě dodělat pohon, kormidlo a spousta detailů včetně povrchové úpravy, ale jeho použití se plně osvědčilo a můžeme se těšit na jeho plné nasazení v regatách.
Jak udělat z vlečného remorkéru tlačný? Vcelku jednoduše, jak předvedl Vítek se svým remorkérem Salvádor Dalí. Stačí na něj přidělat tlačné kozy. Vtip je v jejich velmi snadné montáži a demontáži. Navíc celý nástavec vypadá na remorkéru přirozeně a nikterak neruší jeho vzhled. Stačilo využít prvky, které byly na remorkéru již instalovány. Víc napoví obrázky. Jak to celé vypadá se můžete podívat na následující animaci: https://goo.gl/photos/sWhXSFAjygbqVJJD9
Nám všem dobře známý remorkér Fachman tř. Springer, jeho kpt. Liberk vybavil novým motorem a jak jinak než střídavým. Motor je z IONa – Turnigy GliderDrive SK3 3858 840kv a regulátor je HobbyKing Brushless Car ESC 45A. Je to „trochu“ naddimenzované, ale aspoň se to nezahřeje. K regulátoru má Liberk i programovací kartu a s ní vyladil pro ten motor optimální nastavení. Na výkonu remorkéru to bylo hned znát. Zdá se, že střídavé motory brzy převládnou nad klasickými „plechovkami“, pokud se tak již nestalo.
Po roční přestávce se Tug Towingu navrátil kpt. Mak a hned s novým remorkérem Archa. Jedná se o remorkér vlastní konstrukce typu carousel. Jeho pohon je tak trochu zvlášní. Lodní šroub vytváří usměrněný proud vody, který je vychylován podle potřeby směru plavby. Bohužel přes odvzdušnění docházelo k přisávání vzduchu a tím pádem pohon neměl takovou účinnost jaká byla očekávána. Problém je snadno řešitelný a Mak jej do příští regaty odstraní.


Těšíme se na další novinky!
Keba
Nejnovější komentáře