Tratě pro soutěžní plavby tug towingu Jindřichův Hradec byly vytvořeny s ohledem existenci mola a jím daný specifický prostor. Kategorie lehký TT a těžký TT mají každá svou trať, tlačné remorkéry mají trať společnou, ale každá kategorie se bude hodnotit samostatně.
Tlačné remorkéry
Soutěžní plavba začíná zvoláním rozhodčího „PŘÍPRAVA NA START“. Kapitán spustí remorkér na vodu v prostoru startu, přídí směrem k zaústění. Připravenost k plavbě ohlásí zvoláním „START“. Rozhodčí vydá povel „START“ a současně spustí časomíru. Remorkér vjede do zdymadla, kde provede manévr ZDYMADLO (3 sekundy). Poté libovolnou cestou (každý dotek cestou se počítá) vpluje přídí do DOK-TLR1 nebo TLR2 (podle kategorie). Zde se přiváže k připravenému vleku. Poté vypluje na zpětný chod z DOK-TLR1 nebo TLR2, po vyplutí provede změnu směru plavby a skrz branku připluje do PRŮPLAVU. Zde zastaví, následně vycouvá v celé délce soulodí mimo průplav a hned jím zase projede směrem dopředu. Následuje manévr REJDA po dobu 3 sekund. Manévr je možné provést z jakékoliv strany. V kurzu následují dvě branky a poté vjede couváním do DOKOVAČKY, kde provede manévr zadokování dotekem zádi remorkéru o žlutou bóji. Po výjezdu projede dvěma brankami a plavbu ukončí vjetím do DOK-TLR1 nebo TLR2 a zadokováním přídí vleku o žlutou bóji. V okamžiku, kdy se vlek dotýká žluté bóje a kapitán chce soutěžní plavbu ukončit, zvolá „STOP“. Tím soutěžní plavba končí.
Lehký tug towing
Soutěžní plavba začíná zvoláním rozhodčího „PŘÍPRAVA NA START“. Kapitáni spustí remorkéry na vodu v prostoru startu, přídí směrem k zaústění. Připravenost k plavbě ohlásí zvoláním „START“. Rozhodčí vydá povel „START“ a současně spustí časomíru. Remorkéry postupně vjedou do zdymadla, kde provedou manévr ZDYMADLO (3 sekundy). Poté libovolnou cestou (každý dotek cestou se počítá) vplují do PŘÍSTAVU a přiváží se k připravenému vleku zadokovanému v DOK-LTT přídí k vjezdu do přístavu. V PŘÍSTAVU je VYPÍNAČ, který ale při výjezdu nefunguje. Počítá se až při vjetí do PŘÍSTAVU při zpátčení plavbě. Soulodí vypluje z přístavu, provede změnu směru a zpětným chodem provede manévr REJDA po dobu 3 sekund. Dále pokračuje do překážky PRŮPLAV, který propluje a vyjet z něj může libovolným ze dvou výjezdů. V překážce PRŮPLAV je umístěn VYPÍNAČ. Následuje OBRATIŠTĚ, kde se provede manévr otočení o 180° libovolným směrem. V OBRATIŠTI je taktéž VYPÍNAČ. Po vyplutí následuje znovu PRŮPLAV, ale z opačného směru. Vjet do něj je možné libovolným ze dvou vjezdů. Následují dvě branky a vjezd do PŘÍSTAVU v kurzu kolem majáku. V PŘÍSTAVU umístěný VYPÍNAČ je pro tento směr aktivní. Soulodí projede jeho horní částí a zabočí do výjezdu, kterým se opouštěl přístav. Podle potřeby může část soulodí vyjet ven, ale minimálně jeden remorkér nesmí přístav opustit. Provede se změna směru a zpětným chodem se provede přistání k nárazníkům v DOK-LTT tak, aby příď vleku byla natočena k vjezdu do přístavu. V okamžiku, kdy se vlek dotýká nárazníků a kapitán chce soutěžní plavbu ukončit, zvolá „STOP“. Rozhodčí zkontroluje polohu vleku a zahájí odpočet 3 sekund. Pokud se během odpočtu vlek od nárazníků neodpoutá, zvolá „STOP“ a současně zastaví časomíru. Tím soutěžní plavba končí.
Těžký tug towing
Soutěžní plavba začíná zvoláním rozhodčího „PŘÍPRAVA NA START“. Kapitáni spustí remorkéry na vodu v prostoru startu, přídí směrem k zaústění. Připravenost k plavbě ohlásí zvoláním „START“. Rozhodčí vydá povel „START“ a současně spustí časomíru. Remorkéry postupně vjedou do zdymadla, kde provedou manévr ZDYMADLO (3 sekundy). Poté libovolnou cestou (každý dotek cestou se počítá) vplují do PŘÍSTAVU a přiváží se k připravenému vleku zadokovanému v DOK-TTT přídí k vjezdu do přístavu. V PŘÍSTAVU je VYPÍNAČ, který ale při výjezdu nefunguje. Počítá se až při vjetí do PŘÍSTAVU při zpátčení plavbě. Soulodí vypluje z přístavu, otočí se v kurzu kolem majáku a vpluje do překážky REJDA, kde provede patřičný manévr po dobu 3 sekund. Uvnitř překážky jsou povoleny doteky trup o trup. Vlastní manévr je možné provézt z libovolné strany. Následuje plavba kolem majáku a překážka „NEOBRATIŠTĚ“. Do překážky se určeným vjezdem vpluje popředu a couváním se určeným výjezdem prostor opustí. Po opuštění překážky celým soulodím se provede změna směru a soulodí vyznačeným kurzem projede tři branky. Následuje průjezd v kurzu kolem majáku a vjezd do PŘÍSTAVU. V PŘÍSTAVU umístěný VYPÍNAČ je pro tento směr aktivní. Soulodí projede jeho horní částí a zabočí do výjezdu, kterým se opouštěl přístav. Podle potřeby může část soulodí vyjet ven, ale minimálně jeden remorkér nesmí přístav opustit. Provede se změna směru a zpětným chodem se provede přistání k nárazníkům v DOK-TTT tak, aby příď vleku byla natočena k vjezdu do přístavu. V okamžiku, kdy se vlek dotýká nárazníků a kapitán chce soutěžní plavbu ukončit, zvolá „STOP“. Rozhodčí zkontroluje polohu vleku a zahájí odpočet 3 sekund. Pokud se během odpočtu vlek od nárazníků neodpoutá, zvolá „STOP“ a současně zastaví časomíru. Tím soutěžní plavba končí.
Časový limit určí první plavba pro každou kategorii zvlášť.
Všechna tři soutěžní kola se plují ve stejném kurzu.
Liberk + Ondra
Nejnovější komentáře