IMG_3870Po roční přestávce se celý TT cirkus vrátil na Městskou plovárnu v Jindřichově Hradci. Prostředí a zázemí pro pořádání regaty je velmi příhodné. Předpovědi nebyly zrovna příznivé, obzvláště co se týče větru, ale protože už tak trochu naše meteorology známe, moc těžkou hlavu jsme si z toho nedělali. Trochu nás vyděsilo ubytování v nedaleké ubytovně. Někteří kapitáni zatlačili slzu v oku, když si vzpomněli na Olomouc, ale nakonec to bylo v pohodě a klídku.

 
Vše probíhalo podle osvědčeného scénáře. V pátek v podvečer jsme se začali sjíždět na Městskou plovárnu a zahájili stavbu tratě. počasí bylo ideální, vyletněné. Trať pocházela z brněnské konstrukční kanceláře. Respekt vzbuzoval rozsáhlý přístavní komplex na konci mola. Tratě byly trochu delší, obzvláště pro tlačné remorkéry, ale nic co by se nedalo zvládnout. Poměrně vysoký počet vypínačů umožňoval snížit trestné body a mnohým se to dařilo. V kategorii LTT byla asi nejnáročnější překážkou točna, v TTT naopak „netočna“, která byla hodně těsná a náročná na promyšlené manévrování.
 
IMG_4096 
Příprava soutěžní tratě.
 Točna pro kategorii LTT
 
Sobotní dopoledne bylo věnováno dostavbě tratě a v půl dvanácté vypluly na soutěžní trať první soutěžící. Počasí bylo naprosto ideální, zataženo, skoro bezvětří, vlny prakticky žádné a tak to naštěstí vydrželo celý den. Začali jsme mu říkat bazénové 🙂 V lehkém museli nástrahy tratě kapitáni zvládnou s vlekem Morfeus a v těžkém s Polymorfem v plné délce. Tlačné remorkéry v obou kategoriích tlačili Fóglovku.
 
IMG_3882 
Naši nejmenší s největším.
 Dostat vanu do doku neměli tlačáci snadné.
 
Soutěžní plavby se pomalu dostávaly do tempa. Počasí nejvíce hrálo do karet týmu 1:1, který se hned po prvním kole ujal vedení, následován svými rivaly AC/DC, Béčka a Love. V lehkém zahájili Rumíci nulou, Fógli jedním bodem a zbytek s neparným odstupem. Bylo opět jasné, že i přes velmi družný páteční večer, nikdo nikomu nic nedaruje. Tlačné remorkéry se také navzájem nešetřily. Sólo zahájil nulou a s tou i nakonec skončil celou regatu. Ostatní se rozhodně vzdát nechtěli.
 
Ve druhém kole už kapitáni znali záludnosti tratě a tak se skoro úplně všichni zlepšili! Bitva o body do poháru se rozhořela naplno. Každé sebemenší zaváhání mrzelo o to víc a rozhodčí se museli maximálně soustředit, aby nebyl nikdo poškozen. V lehkém si o prvenství důrazně řekli kapitáni týmu Fógli. Mínus tři body nikdo zopakovat nedokázal. V těžkém žádný tým do trháku nešel a na čele se do rozdílu pěti bodů vešlo šest týmů. Tlačné remorkéry s jedním šroubem byly zatím v režii týmu Sólo, ale tým 323 tlačná také úplně čistě. Rozuzlení mělo tedy přijít až v neděli.
 
IMG_3881 
MSOB přivezl nový remorkér!
 Polymorf v neobratišti, je to těsné!
 
Nedělní ráno po opět družném sobotním večeru nabídlo zase bazénové počasí. Bezvětří a hladinu rybníka čeřily pouze remorkéry soutěžících kapitánů. Toho plně využil tým 1:1 mínus jedním bodem a důrazně si řekl o vítěství v regatě. V lehkém pokračovali Fógli ve skvělém víkonu z předchozích dvou kol a poslední plavbou za mínus jeden zvítězili! Tlačné remorkéry ovládl Sólo opět čistou plavbou. O druhé místo se přetahovali 323 tlačná a Tlačmen. O jak vyrovnané výkony se jednalo svědčí fakt, že o druhém místě Tlačmena rozhodlo 14 sekund v jeho prospěch. Dvoušroubé tlačné remorkéry se staly kořistí týmu Bublina s pouhými třemi body (v každém kole jeden bodík).
 
IMG_4253 
IMG_4255
Někteří kapitáni se před soutěžní plavbou pekelně soustředili.
 
Musím říct, že to byla zajímavá a pestrá regata. Trať se ukázala jako přiměřeně obtížná a bylo na ní k vidění spousta zajímavých manévrů. Asi nejsledovanějším úsekem se stalo neobratiště pro kategorii TTT. Už pouhé proplutí této překážky vyžadovalo hodně soustředění a dokonalou souhru kapitánů a o nic jednodušší to neměli ani rozhodčí. Celá regata byla zábava a doufejme, že to bude stejné i na třetí regatě v Protivanově!
 
Fotogalerie:
 
Tug towingu ZDAR!
Keba