img_6154První soutěžní setkání v Mostě působí skoro na všechny kapitány, kteří v tug towingu plují, jako světlo na můry. Přijedou ze všech koutů naší vlasti, aby se dobrovolně se svými remorkérovými miláčky na dva dny uzavřeli do tropického prostředí malého plaveckého bazénu a užili si zábavy, kterou jim tug towing nabízí. Letos se nás v Mostě sjelo opravdu požehnaně a startovní listina patřila co do počtu mezi ty rekordní.

Rekordní byl také zájem o proměření nových remorkérů, aby dostali osvědčení pro jednotlivé kategorie. Bylo vidět že přes zimu se některé loděnice činily. Co se tedy přes zimu urodilo?
Samozřejmě moje Monako III. Stavbu jsem v různých intervalech barvitě líčil v samostatném seriálu. První dojmy? Nautické vlastnosti paráda! Musím si zvyknout na těch 11kg výtlaku! Jenže mě hned na začátku zradil RC vysílač (vadný potenciometr na kormidelní páce) a byl jsem namydlenej. Naštěstí je mezi kapitány opravdu vžitý velký smysl pro fair-play a výpomoc v nouzi, takže mi Godrik zapůjčil svoje rádio, Monako III jsme na něj „přepípali“ a náš tým mohl soutěž alespoň dokončit. Tímto Godrikovi ještě jednou moc děkuji!
Do seriálu soutěží opět naskočil Mak, který se svojí manželkou Danielou přestavěl Sofii. Mnozí z nás lehce zavrávorali, když se na FB objevilo několik fotek, kterak je tlačný remorkérek (Springer) „odstrojován“ pomocí velké palice! V Mostě se ale skvěl v modro bílé kombinaci, sice ještě nehotový, ale již plavby schopný! No a samozřejmě s novým jménem „Sofi 2014“. Mak ale přivezl ještě jeden nový remorkér „Smit Beluga“. Univerzál, který je plně přizpůsobený pro vlečné i tlačné kategorie.
Honza Dolejšek přivezl Armstronga. Samozřejmě shoda jmen s prvním člověkem na Měsíci a jedním slavným cyklistou je čistě náhodná. Tento remorkérek, jehož délka trupu je na spodním limitu, který připouští pravidla, pohání střídavý motor plně do kapaliny ponořený! Konstrukce zavěšení motoru, umožňuje jeho natočení kolem svislé osy o 360°. Originální a jednoduché řešení přineslo hned výsledky. Honza v kategorii TR1 vyhrál.
Ota Křen si dovezl Puerto Pablo. Klasický remorkér s jedním šroubem. Vzhledem k délce trupu může startovat jen v kategorii TTT, ale na Sofii by výkonově bohužel potřeboval trochu přidat. Ota si s tím ale určitě nějak poradí.
Remorkéry Salvador Dali a PB Darling konečně dostaly nové nástavby! Teď už vypadají jako skutečné remorkéry a ne jako plovoucí domečky. A až je Vítek a Jan Jelínkovic dodělají, budou to krásný lodě.
Honza Červíček přivezl ukázat krásný lodní šrouby z jeho loděnice. Ty šrouby nejen že jsou krásný, ale mají i nastavitelný lopatky! Takže si nastavíte zda chcete levý či pravý a velikost stoupání. Samozřejmě lze nastavit i levopravý. Otázkou je, kam by to plulo 🙂 Jeho další technická finesa, dvoukomorový příčný pohon je taky nádhera!
Letošní trať přinesla novinku a tou byl „bonus“. Kdo propluje určenou část tratě bez trestného bodu a nedotkne se ani „vypínače bonusu„, bude odměněn odpočtem bodů. Manévr za který bylo možné získat nebyl zrovna jednoduchý. Na zpětný chod proplout plavebním kanálem, pak udělat obrat o 90°, zastavit a plnou parou vpřed vyplout z doku. Zpočátku to vypadalo, že to půjde snadno, ale! Většinou při vyplouvání z doku, kdy obávaná „couvačka“ byla úspěšně propluta se bouchalo. Podle ohlasů v anketě se ale bonus líbil a příště se objeví určitě znovu.
Výsledky a průběh soutěže popisovat nebudu. To všichni zúčastnění dobře již znají. Teď už se plánují tratě nové. Na plovárnu. Do Jindřichova Hradce. Snad se povedou podobně jako ta v Mostě.
Na závěr několik fotografií a videosnímků.
Foto: Keba, Jarda Jungman
Video: Ondra Slavík, Keba, Jarda Jungman
Tug towing – čas 10:30
Díky všem, kteří s přípravou Mostu pomáhali!

Mějte se fajn a tug towingu zdar!
Keba