IMG_6857V Jindřichově Hradci je krásně a fajn. To platí i když tam jedete soutěžit s remorkéry v tug towingu. Sice nám trochu víc sprchlo, ale nakonec jsme ty dvě soutěžní kola zvládli. Jinak bychom to museli odpískat a soutěž by se nepočítala a to by byla vážně škoda. Ale vezmeme to popořádku.

Již týden před soutěží předpověď neslibovala zrovna nejlepší počasí. Jak se termín blížil, rosničky to trochu vylepšily, ale…

Aktualizace 2.6.2015 – doplněny odkazy na fotogalerii RC Fógli a video.

Páteční cesta z Prahy do Jindřichova Hradce byl tříhodinový očistec. Naučí vás to trpělivosti a pokoře, protože když už v koloně kolem Benešova poskakujete hodinu, tak přestanete i nadávat a jen tupě zíráte před sebe. I tak se podařilo na Městskou plovárnu dorazit v 18 hodin a začít s vykládkou a stavbou tratě.

Tratě tentokráte navrhovali kapitáni z Jižní Moravy a povedla se. Navigačně přehledná a jednoduchá. Když jsme v pátek postavili překážky, tak to vypadalo, že trestné body nebudou skoro žádné. Metr široké průplavy a podobně, slibovaly (třeba proti Mostu) královsky pohodlnou plavbu. Jenže všichni už vědí, že první zdání klame. A u této tratě to platilo dvojnásob. Dovezli jsme i Velkého Kačera (proto byla trať širší než obvykle) a všichni jsme byli zvědaví, jak se nám s ním popluje. Bohužel kvůli počasí na něj nepřišla řada. Překážky na trati byly pojmenovány nezaměnitelným brněnským hantecem a některé se ihned ujaly. Např. „šlajsna“, „Zdechnuté vostrov“, „Liberkovo kurvítko“ nebo „vylochčená rejda“ získaly okamžitou popularitu.

Páteční večer jsme pak zakončili příjemným posezením v penzionu u pivka a panáčka něčeho ostřejšího.

V sobotu už běželo vše jak na drátkách. Obloha sice zatažená, ale nepršelo. V jedenáct byla trať ukotvena a mohlo se začít. Po prvních plavbách v lehkém to vypadalo, že se trať snad za nula bodů proplout ani snad nedá! Teprve Rumíci a FairPlay to lehkém předvedli. Zbytek startující flotily vesele bouchal. Sice málo, ale vytrvale. Koho by v tu chvíli napadlo, že dva trestné body budou stěží stačit na třetí místo. V těžkém za to pořádně vzal tým AC-DC, který čistě proplul bonusovou překážku a jediným ťukancem uzavřeli soutěžní plavbu na mínus dvou bodech. Úplně stejně to pak provedl tým LoVe.
V tlačácích to bylo trochu jinak. Úzké plavební kanály spojené s couváním zatěžovaly výsledek trestnými body mnohem častěji. Vedení se ujala 323 tlačná (jednošroubé) a Bublina ve vícešroubých.

IMG_6846

Polymorf se v Hradci představil v plné parádě (délce) a bylo to cítit. Přinutit jej k obratu vyžadovalo trochu více úsilí než v Mostě.
Nebylo to ale nic, co by se nedalo zvládnout a ve finále si chování vleku všichni pochvalovali.

Bohužel počasí se začalo kazit a kolem šestnácté hodiny se rozpršelo tak, že jsme soutěž přerušili. Meteoradar hovořil jasnou řečí. Do rána to určitě nepřejde. Úzký pás oblačnosti se sunul od severovýchodu a neměl konce. Být o pár kilometrů jinde, měli jsme krásně. Co dělat, doby, kdy se poroučelo větru dešti jsou pryč. Naštěstí se první kolo podařilo skoro celé dokončit.

IMG_6847

Přístav byl tvořen jednoduchými bazény pro lehký a těžký tug towing, včetně startovacího kotviště se zdymadlem.

Znovu jsme se sešli na plovárně večer. U dobrého pivka, grilovaného masa a skvěle jsme si pokecali o všem možném i nemožném.

Nedělní ráno bylo ouvej. Lilo jak z konve. Na plovárně jsme se sešli až po deváté hodině a dlouho to vypadalo, že soutěž odpískáme. Nakonec padlo rozhodnutí, že desátá udělá počasí a meteoradar sliboval ustávání deště. Skutečně se tak stalo. Ve zběsilém tempu se podařilo dokončit první kolo. Tlačné remorkéry dokončily druhé a třetí už nezačínaly a v těžké a lehkém se druhé kolo vypustilo a jelo se rovnou třetí. Chtěl bych poděkovat všem kapitánům, kteří byli neustále připraveni a prostoje se prakticky nevyskytovaly. Také díky rozhodčím, hlavně Sobovi, který nestále naháněl další a další k připravenosti. Sice jsme to do dvanácti nestihli jak jsem co by hlavní rozhodčí vytruboval, ale půl jedný taky dobrý 🙂

IMG_6871

Technicky nejnáročnější překážkou na trati byl plavební kanál s rejdou a bonusovým vypínačem.

Třetí kolo bylo výrazně kratší, ale ne zrovna jednoduché. Body při přistávacím manévru se daly nasbírat opravdu snadno. V těžkém dokázali čistě (za nula bodů) plout jen AC-DC a Zběsilé páky. LoVe si jednou štrejchli ve „šlasně“ a to je stálo boj o první místo a skončili druzí s mínus jedním bodem. Trochu překvapením bylo 4 místo favorizovaného týmu TF323. V lehkém pluly čistě Béčka, LoVe lite i JeJe a celkem nasbíraly dva trestné body. Ale ani to na prvenství nestačilo. S jedním trestným bodem si jej odvezl tým FairPlay!

IMG_6867

Uvázání remorkéru v Jindřichově Hradci není úplně jednoduchá záležitost,
ale přispívá to ke zvýšení fyzické zdatnosti kapitánů.

 

Smolařem soutěže se bezkonkurenčně stal Milan. Ten ve svém remorkéru Longin postupně vypálil skoro kompletnií elektroniku. Regulátor, servo a nakonec i přijímač odešly do elektronického nebe a kontejneru. Milan zvládal vše vyměnit, ale pak už nebylo kde brát 🙂 Škoda, ale všichni oceňovali jeho bojovnost! Přes veškerou snahu některé plavby nedokončil. To se prostě stává a elektroinstalace bude asi vyžadovat kompletní revizi. Většina z nás si to prožila také.

Úklid tratě, nakládka a blesková příprava vyhlášení výsledků už byla jen třešinkou na dortu 🙂

Fotogalerie: RC Fógli

Video: (autor: Godric 2055) – Přistávací manévr týmu Béčka, 3. kolo, lehký TT.

Další informace k soutěži (výsledky, zápisy jízd, plánky tratí atd…)

Tug Towingu Zdar!

Keba