42Není pochyb o tom, že pro bazén o rozměrech 8x16m je teoreticky možné vyprojektovat neomezený počet tratí, ale těch, které by se daly opravdu úspěšně proplout je minimum. Proto je zde návrh, aby pro letošní regatu v Mostě byla postavena již dříve vyprojektovaná trať. Která to bude rozhodnete sami. Můžeme ji lehce upravit dle vašich dřívějších i současných připomínek, ale ne zase moc. 🙂Určitě nebudeme opakovat tu úplně první. Její jistá „prostoduchost“ by mohla některé kapitány urazit. První tři tratě do Mostu nebyly ničím jiným, než takovými „motanicemi“ z branky do branky. V roce 2010 Ante vyprojektoval do Mostu trať, která poprvé přinesla nový pohled na soutěžní plavbu. Vyznačovala se navigační jednoduchostí a důrazem na přesné provedení konkrétních manévrů. Toto pojetí se ukázalo jako velmi úspěšné a v tomto duchu byly postupně projektovány tratě pro další regaty. Ten samý rok Luďa a spol udělali pro TT-Wokrshop v Příbrami nový typ překážky, která umožňovala provádět „mega“ manévry a soutěžní plavbu přiblížila realitě a posunula na novou úroveň. Tato novinka v projektování tratí se hned ujala.

O rok později už v Mostě byla v bazénu postavena trať, kterou mnozí kapitáni označovali jako šílenou! 🙂 Prakticky celá soutěžní plavba byla pojata jako jeden dlouhý manévr. Nebyla dokonalá (byla to opravdu horká novinka) a byla opravdu náročná, ale také poprvé v bazénu pluly až tři soulodí najednou! Díky tomu se dal zvládnout vysoký počet startujících týmů. Koncept, překážky, manévry, vše do sebe zapadlo a bylo jasné jak budou další tratě v Mostě vypadat.

ttc01-121-j

V roce 2012 byla vyprojektována trať, která se zdála být ideální. Jednoduché a přitom náročné manévry, slibovaly zajímavou plavbu. Její slabinou se však ukázaly prostoje při čekání na uvolnění plavební dráhy. To celkový dojem trochu kazilo.

O rok později, co si budeme namlouvat, se trať vůbec nepovedla. Plavby vázly, pro manévry nebylo dost místa. Zkrátka nebylo to vůbec ono a z mého pohledu byla trať propadák.

Před dvěma lety (2014) při projektování tratí byly pečlivě posouzeny všechny připomínky a poznatky z předchozích ročníků. Trať byla „vzdušnější“. Polovinu tratě tvořila série manévrů, druhou relativně snadná a plynulá plavba do a z přístavu. Myslím si, že to fungovalo dobře. Současná plavba tří soulodí najednou nebyl problém. Čekání bylo minimum. Proto byla obdobně vyprojektována trať i loni. Překážka s jedním dlouhým plavebním kanálem umožňovala proplutí oběma směry! Poznatky z prvního kola tak šly stranou a kapitáni museli hodně přemýšlet i při kole druhém.

p1460712

Rozhodně nelze říct, že některá z tratí byla dokonalá. Každá měla svoje slabiny. Šlo jen o to, jak byly pro plavbu limitující. Řekněme, že si zopakujeme některou z tratí rokem 2011 počínaje. Záleží teď na Vás, která to bude. Do diskuse pod tímto článkem uveďte letopočet ve kterém byla trať v Mostě postavena a kterou byste si chtěli zopakovat. Samozřejmě můžete napsat svoje náměty k úpravě trati. Jistě, tento nápad se Vám nemusí líbit, pak v diskusi požadujte vyprojektování nové tratě, ale má to jednu podmínku. Sami navrhnete realistický koncept. 🙂

Pro lepší přehled uvádím odkazy na jednotlivé historické tratě – kandidáty.
20112012201320142015
Těšíme se na Vaše odpovědi!
Tug Towingu ZDAR!
Keba