Cochtan - Tug Towing CZ

Tug Towing CZ

…i modely remorkérů pracují

Prohlížet příspěvky od Cochtan

01První má loď do TT byl springoš jménem ČOCHTAN, který je nyní vlastně dědečkem a dočasně bydlí u hodného strejdy na Proseku a účastní se stále závodů TT. Stále jsem zamýšlel, čím dědulu nahradit, aby byla loďka dobře přenosná, trochu se podobala nějaké zajímavé předloze a dala se využít pro TLR1. Pro třídu LTT už nenahraditelně slouží BIVOJ.

celý článek…

Ochrana lodí před odřenímPři plavbě těsně kolem betonového břehu, nebo kde se např. provádí přistávací manévr se stává, že se trup remorkéru či vleku o betonový břeh odře nebo zapluje pod molo a pod. např. v Protivanově nebo Jindřichově Hradci. Aby k tomu nedocházelo, umístí se na břeh prkna (desky) polepé kobercem nebo jinou vhodnou tkaninou. Prkna jsou většinou zavěšena. celý článek…

049Je těžké být řiditelem loděnice a nese to mnohá úskalí, jednání s Odbory, vyjednávání Kolektivní smlouvy, plán se neplní a v loděnici není nikdo, kdo by pracoval. Termíny letí rychlostí plnokrevníka a práce setrvává na bodu mrazu. Naštěstí se do jednání s dělnickou spodinou vložil Táta Tlačák a práce na dostavbě TR-550 se pomalým, za to ale vytrvalým tempem začaly rozbíhat. Byl vlastně jediný, který tu línou chátru dokázal přimět k činnosti. celý článek…

109Předem se musím omluvit, že nepřibude mnoho obrázků, ale pevný disk v notebooku se odebral do elektronického nebe, kde jsou kalkulačky, toastery a jiná elektronická zařízení.

Zasklení modelů jako byl Čochtan, nebo Bivoj, jsem řešil jednoduše tak, že jsem zezadu přilepil kus průhledné fólie a stačilo to pro „normální modelový vzhled“. Tady jsem chtěl, aby TRko trochu vypadalo.  Tak jsem lítal po MONAKU a našel fotky Milanova TRka, kde je zasklení parádní. Pár mailíků do Brna a byl jsem instruován (myslím, že 80% Milanovi schránky zabírají mé emaily). celý článek…

diabloUž několik let pokukuji po královské disciplíně v TT a stále jsem hledal vhodnou předlohu, která by mě oslovila a přinesla nejen model lahodící mému oku, ale i dobré výsledky v TTT. Při prohlížení fotek remorkérů mě zaujal multifunkční remoš od Damenů SMIT BRONCO, nebo jeho sestry. Když jsem se dozvěděl, že Jaroj ho staví a další se rodí u MSOBa, tak jsem od stavby upustil. Bylo by fajn mít všechny sesterské lodě postavené, ale vytratí se různorodost. Tak co dál? celý článek…

084Všechny noční můry se vyplnily, páska podtékala a na místech, a nebylo jich málo, kde byla pár dní, zanechala lepidlo, které se až přespříliš skamarádilo s barvou. Na laku zbyla část lepidla z pásky a vzorek způsobený její perforací. No nemám já to kliku? Končím s akrylátovými barvami, zlatá syntetika, a kdyby bylo, mé nejoblíbenější nitro. Z počátku jsem se rozhodl celý trup přebrousit lapovací pastou, nebo ho poťukat krumpáčem, jen pořadí se měnilo podle amplitudy vzteku a zoufalství. Nejrozumnější bylo, vše zatím nechat tak jak je a pustit se do něčeho jiného a pak se k trupu vrátit s čistou hlavou a elánem. Vzal jsem si tři dny volna od tlačáku a s Robertem se pustily do tlačné vany. celý článek…

09Předem se omlouvám za nedostatek fotografií, ale karta se rozhodla, že žádné fotky  nepotřebuji dříve, než jsem je stačil zálohovat. Měl jsem už plné zuby lakování tlačáku, kde se vyskytla mnohá úskalí a zrak mi vybíral v bytě mé modelářské resty a není jich málo, v každé místnosti se někde dere na odiv torzo nějaké lodi, které si žádá o dokončení, o plánech v hlavě raději nemluvím. celý článek…

061Začínám olištováním trupu. Zakoupil jsem plastové profily v prodejně Artur, kde si jistě vybere každý. Vyrábí se jich nepřeberné množství pro plastikové a železniční modeláře. Čím lepit tyto plasty na laminát mi nedávalo klidu, každý mi radil úplně něco jiného, od lepidla na plastikové modely začínaje až po samovýrobu lepidla konče. Vyzkoušel jsem asi čtyři možná i nemožná lepidla, ale při použití TRka v TT by nevydrželo ani jedno, kromě vteřiňáku, kterého se mírně bojím, kvůli jeho rychlosti a schopnosti poblemcat místa, která mají zůstat lepidlem nedotčena. celý článek…

035Konečně nastal čas lepení paluby. Pod přední částí jsem vytvořil „žebřík“, který podepře budoucí kozy, vše lepeno 180 min. epoxidem, tím vznikla 1. technologická přestávka (dále už jen TP). celý článek…

020Nyní byl ten pravý čas na zabudování hřídelí motorů a kormidel. Hřídele jsem měl v „lodním skladu“ už od koupi trupu. Nechal jsem si je vyrobit v Admiral shopu, aby měly přírubu na motor řady „600“ a z obou stran, byly zakončené, protože všechny hřídele typu „Compact“ nemají u motoru kluzné ložisko a jsou z této strany otevřené. Míry jsem vzal z pohledového plánu. celý článek…

014Vše je jen otázka rozhodnutí, říká má dobrá kamarádka a rozhodnutí padlo při TT v Mostě. Nějak už mi nebavilo poslouchat „tátu tlačáků“ (čti: Jardy Jungmana), který se při každé příležitosti ptal, kdy bude „Chvaleťák“. Je pravda, že trup od Petera Mikulky už dva roky odpočíval na skříni s trupem na jeho většího bratra „Digitála“ a vesele spolu lapaly úspěšně prach. Otázka Jardy: „Mám ti ještě držet číslo?“(Pro stavbu jsem si vybral TR-550 a od koupi trupů si ho zamluvil), nastartovala rozhodnutí, začít konečně stavět. celý článek…